כחלון על מתווה הגז: "לאזרחי ישראל מגיע יותר"

בריאיון ל"אולפן שישי" מתח שר האוצר ביקורת על מתווה הגז שמוביל נתניהו וטען כי "היה אפשר לקבל יותר" ■ "אעשה הכל כדי לשכנע את נתניהו לא לאשר את עסקת גולן טלקום"

משה כחלון / צילום: איל יצהר
משה כחלון / צילום: איל יצהר

קצת יותר מיממה לאחר ליל השימורים שבסופו אושר תקציב המדינה בכנסת, התייצב שר האוצר משה כחלון לריאיון ב"אולפן שישי"' והתייחס לשורה של נושאים כלכליים, בראשם מתווה הגז, ההסכם בין סלקום לבין חברת גולן טלקום וההסכמות בין האוצר לבין משרד הביטחון.

למרות שכחלון פטר עצמו מעיסוק במתווה הגז בשל חברותו עם איש העסקים קובי מימון וחשש מניגוד עניינים, הוא מתח ביקורת ברורה על המתווה שמוביל ראש הממשלה. "אני חושב שלאזרחי מדינת ישראל מגיע יותר והיה אפשר לקבל יותר", אמר כחלון בריאיון לדני קושמרו וקרן מרציאנו. "כרגע לא קיבלו מספיק".

שר האוצר נוהג לזקוף לזכותו את מהפכת הסלולר, אך דווקא בכהונתו כשר האוצר עלולה הרפורמה להגיע לסופה עם חתימת ההסכם בין סלקום לגולן טלקום. למרות שההכרעה על אישור העסקה נתונה בין היתר בידיו של ראש הממשלה, מתוקף תפקידו כשר התקשורת, כחלון הדגיש כי הוא פועל בנושא.

"נתניהו מבין את החשיבות של התחרות ואני מאמין שהוא יקבל את ההחלטה הנכונה", אמר כחלון. "שוחחתי איתו, אמשיך לשוחח איתו ואעשה הכל כדי לשכנע אותו לא לאשר את העסקה. אני חושב שגם הוא מבין את זה".

"ישראל צריכה הסכמה רחבה יותר"

מוקדם יותר השבוע חתמו כחלון והשר יעלון על הסכם הקובע את תקציב הביטחון בשנים הקרובות. בריאיון דחה כחלון בתוקף את הביקורת על כך שלא נלחם מספיק מול משרד הביטחון. "אין צורך להילחם במערכת הביטחון, היא נלחמת עבורנו", אמר. "השיח האלים נגד אנשי הקבע וחיילי צה"ל לא מקובל. אני חושב שצריך לחזק את הצבא. יש פה בשורה גדולה".

למרות שהביע מורת רוח מהממשלה הצרה, כחלון מדגיש כי כל עוד יוכל להמשיך לפעול - אין לו כל כוונה לפרוש מתפקידו. "כל זמן שאוכל לתרום לכלכלת ישראל ולקיים רפורמות, אני ממשיך לשבת", הוא אומר. "אבל אני עדיין חושב שמדינת ישראל צריכה בסיס הסכמה רחב יותר".

בשבוע האחרון עמד כחלון בפני ביקורת של אנשי יש עתיד בעקבות תמיכתו בהגדלת קצבאות הילדים. "קצבאות ילדים זה לא נסיעות לחו"ל או החלפת דירה, זה מטרנה, חיתולים, זה חלב, זה נעליים", הוא אומר. "אם כשאני הייתי ילד, יאיר לפיד היה שר אוצר - לי לא היו נעליים או ילקוט".