האם שטראוס הפלתה עובדת בשכר? מומחית מטעם ביה"ד תכריע

ד"ר הדס מנדל, מומחית לניתוח עיסוקים, תסייע לשופט ביה"ד לעבודה, דורי ספיבק, להכריע בסכסוך בין עובדת לשעבר של שטראוס - שטוענת כי הופלתה לרעה בשכר ביחס לעובדים גברים - לבין החברה

מומחית ל"ניתוח עיסוקים" תסייע לשופט בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב להכריע בסכסוך בין עובדת לשעבר של שטראוס - שטוענת כי החברה הפלתה אותה לרעה בשכר ביחס לעובדים גברים - לבין החברה.

השופט דורי ספיבק מינה היום (א') את ד"ר הדס מנדל מהפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת תל-אביב, כדי שתחווה את דעתה בשאלה האם עבודות שונות בשטראוס כגון "מנהל פרויקטים ג'וניור" ו"מנהל מותג ג'וניור" הן עבודות שוות בעיקרן או שוות-ערך לעבודה שבה עבדה העובדת לשעבר בשטראוס, אורלי חביב, שכעת תובעת את החברה.

חביב עבדה בשטראוס עד לתחילת שנת 2014. בתביעה שהגישה, באמצעות עו"ד עדי לוי-סקופ, היא טוענת בין היתר, כאמור, כי שטראוס הפלתה אותה בשכר ששולם לה ביחס לעובדים גברים בתפקידים מקבילים.

שטראוס טוענת מנגד, באמצעות עורכי הדין ירון קרמר ונעה כוכבי, כי המשרות שאליהן מבקשת התובעת להשוות את משרתה (דוגמת אלה שתבחן המומחית) הן כה שונות מבחנת סולם השכר שלהן, עד כדי כך שההשוואה שמבקשת התובעת לעשות היא "בלתי אפשרית ובבחינת השוואה בין תפוחים לתפוזים".

השופט ספיבק קבע בהחלטתו כי שטראוס תישא ב90% משכר-טרחתה של המומחית, ואילו התובעת תישא ב10%.

המומחית צפויה להגיש את חוות-דעתה עד 1 במאי.