דרעי מכר לאחיו זכויות ל-5 דירות חדשות שנאמדות ב-15 מ' ש'

בשנת 2013 מכר שר הכלכלה לאחיו מגרש בשכונת גבעת שאול בירושלים ב-4.2 מיליון שקל ■ על המגרש הוקם בניין בן 5 דירות, מול משכנתא של 7.5 מיליון שקל ■ הדירות עדיין רשומות על שמו של השר דרעי

אריה דרעי/ צילום: רפי קוץ
אריה דרעי/ צילום: רפי קוץ

הכירו את הבניין החדש של משפחת דרעי: ל"גלובס" נודע כי לאחרונה הסתיימה בנייתו של בניין חדש בשכונת גבעת שאול בירושלים, ששייך למשפחה. בבניין, הממוקם ברחוב דוד הראובני 23, שתי קומות ו-5 דירות בלבד. הדירות הרשומות כיום בטאבו על שם ח"כ אריה דרעי (ש"ס) ורעייתו יפה, צפויות ככל הנראה לעבור בקרוב לבעלות האח שלמה דרעי וארבעת ילדיו, שרכשו את זכויותיהם של אריה ויפה דרעי ביולי 2013.

הבניין המדובר הוא חלק מקבוצת רכישה גדולה יותר, שרכשה קרקע המיועדת להקמת 88 דירות, אשר אליה הצטרפו בשנת 2010 אריה ויפה דרעי שרכשו את הזכויות להקמת 5 דירות מתוך הפרויקט.

לאחרונה כאמור, הסתיימה בניית הפרויקט שכולל בסך הכול שני בניינים בני 9 קומות, ואת הבניין בן שתי הקומות. שתיים מהדירות בנות 80 מ"ר כל אחת, והן כוללות מרפסת, מחסן ו-3 חניות. דירה נוספת כוללת 123 מ"ר עם מרפסת, מחסן ו-3 חניות. שתי דירות יוקרתיות יותר בפרויקט מוגדרות כ"דירות קוטג'" המתפרסות על פני שני מפלסים. דירה אחת כוללת 158 מ"ר, גינה של 126 מ"ר, מחסן ו-3 חניות; ודירה נוספת כוללת 150 מ"ר, גינה של 100 מ"ר, מחסן ו-4 חניות.

בסוכנות התיווך אנגלו סכסון בירושלים מעריכים כי שווי הדירות נע סביב 2.1-3 מיליון שקל לדירות הצנועות יותר בבניין, וסביב 3.7-4.5 מיליון שקל עבור הדירות היוקרתיות. כך ששווי 5 הדירות הכולל נע סביב 15.5 מיליון שקל. עוד הדגישו בסוכנות, כי אמנם הבניין ממוקם באזור מבודד יחסית בשכונת גבעת שאול, אך נמצא במרחק הליכה קצר ממרכזה. זאת בנוסף לעובדה שהבנייה הרוויה בגבעת שאול נעדרת בניינים ייחודיים מסוג זה, המייצרים דירות עם פרמיות מסוימות כגון גינה וכד'.

הון שקוף - אריה דרעי
 הון שקוף - אריה דרעי

אינפו: באדיבות "תכנית חיסכון", לפני הבחירות לכנסת

עדיין אין הערת אזהרה לטובת הרוכשים

משיחה שקיים "גלובס" עם שלמה דרעי עולה כי ביולי 2013 חתמו אריה ויפה דרעי על הסכם למכירת זכויותיהם במגרש לשלמה דרעי וארבעת ילדיו תמורת 4.2 מיליון שקל (לא כולל עלות הבנייה). העסקה אף דווחה לרשויות המס. לדברי גורמים בשוק הנדל"ן, גם לאחר הוספת עלויות הבנייה המוערכות ב-5 מיליון שקל, סכום העסקה נמוך משמעותית משווי הדירות כיום, המוערך כאמור ב-15.5 מיליון שקל.

ב-6 באוקטובר נרשמו הדירות בפרויקט על שם חברי הקבוצה, כאשר 5 מהדירות נרשמו על שם אריה ויפה דרעי, בנוסף לרישום משכנתא בגובה 7.5 מיליון שקל לטובת בנק מרכנתיל דיסקונט אשר ליווה את הפרויקט. למרות שכבר לפני שנתיים חתמו האחים דרעי על עסקה למכירת הזכויות במגרש, אלה טרם נרשמו על שם שלמה דרעי וילדיו, ואף לא נרשמה עדיין הערת אזהרה לטובת הרוכשים.

ממשרד עו"ד שלמה דרעי נמסר כי "מדובר בעסקת מכר של מגרש משנת 2013 שדווחה כדין לרשויות מיסוי מקרקעין והושלמה ברשויות המס - כך שהיום הנכס מופיע ברשויות המס על שם שלמה דרעי וילדיו. מאז ביצוע העסקה הייתה קיימת מניעה לבצע את הרישום בלשכת רישום המקרקעין בשל משכנתאות שנרשמו לטובת הבנק המלווה, שהעמיד את המימון הבנקאי לקבוצת הרכישה.

"בנוסף, בחודשים האחרונים פועלת הקבוצה לרישום הבית המשותף, ובמסגרת תהליך רישום הבית המשותף נתן המפקח על רישום המקרקעין הוראה אשר מנעה את אפשרות ביצוע כל רישום בנוסח עד להשלמת רישום הבית המשותף. עם השלמת רישום הבית המשותף פנינו לבנק המלווה בבקשה לקבלת שטרות למחיקת המשכנתאות הרשומות על הנכס. עם קבלת השטרות, נשלים את הרישום על שם הקונים".

את הסיבה לכך שלא נרשמה הערת אזהרה לטובת שלמה דרעי וילדיו הסבירו כי "בשלב זה, רישום ההערות היה מסרבל את הליך הרישום הסופי, ולכן העדפנו לקדם את הרישום הסופי מבלי לרשום הערות". בנוסף הודגש כי "השר דרעי מימן את רכישת המגרש בהלוואת משכנתא על ידי שעבוד דירתו ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף".

הבניין של משפחת דרעי ברחוב הראובני בירושלים / צילום: איל יצהר
 הבניין של משפחת דרעי ברחוב הראובני בירושלים / צילום: איל יצהר