הטרור פוגע בטורקיה: 86 בני אדם נהרגו בפיגוע באנקרה

הפיצוצים אירעו במהלך צעדה למען השלום שאותה ארגנו גורמים כורדים במחאה על התקיפות של טורקיה נגד המיליציה הכורדית (PKK)

רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס
רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס

שר הבריאות הטורקי הודיע היום (שבת) כי 86 בני אדם נהרגו ו-186 נוספים נפצעו בפיצוצים הקטלניים שאירעו מול תחנת הרכבת המרכזית באנקרה, במהלך צעדה למען השלום של גורמים כורדים במדינה. הרשויות במדינה הדגישו כי מדובר בפיגוע טרור.

הפיצוצים אירעו במהלך צעדה למען השלום שאותה ארגנו גורמים כורדים במחאה על התקיפות של טורקיה נגד המיליציה הכורדית (PKK).

כתב סוכנות הידיעות רויטרס שהיה במקום דיווח כי חלקי גופות פזורים בזירה, וגופות שרועות על הקרקע ומכוסות בדגלים ושלטים ששימשו את הצועדים, המשתייכים בחלקם למפלגה הפרו-כורדית (HDP). עדי ראייה סיפרו כי שני הפיצוצים אירעו קצת לאחר 10:00 בבוקר, בעת שמאות בני אדם השתתפו בצעדה. לפי דיווחים מהמקום, המפגינים רצו לעבר הפצועים בשעה שמאות אחרים רצו ברחובות וקראו לעזרה.

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, גינה את הפיגוע בבירה אנקרה. בהודעה רשמית קרא ארדואן ל"אחדות ונחישות, שיהיו התשובה הטובה ביותר לטרור", ומסר כי העומדים מאחורי המתקפה מעוניינים ב"פילוג ובפגיעה בשלום".

גורמים רשמיים מסרו כי הרשויות חוקרות אם מדובר בפיגוע התאבדות. ראש הממשלה אחמט דאווטאולוצפוי לערוך פגישת חירום עם ראשי המשטרה וסוכנויות המודיעין ובכירים נוספים.

המתקפה מגיעה 3 שבועות לפני הבחירות הפרלמנטריות, המתקיימות זו הפעם השנייה השנה לאחר שראש הממשלה דאווטאולו לא הצליח להרכיב קואליציה. התקיפות שנגדם מחו משתתפי הצעדה החלו ביולי האחרון לאחר תקיפות הולכות ומתגברות של המיליציה הכורדית. מאז התקיפות נמצאת טורקיה במצב כוננות מוגבר מחשש לפיגועים.

במקביל טורקיה ערכה תקיפות נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ואפשרה לארצות הברית לערוך תקיפות אוויריות נגד הארגון מבסיס הנמצא בשטחה.