אירופה ננעלה בעליות בתום יום תנודתי; גלנקור טיפסה 4.4%

דוח התעסוקה לחודש ספטמבר פורסם ב-15:30 שעון ישראל והצביע על תוספת של 142 אלף משרות במשק האמריקאי, פחות מהצפי בשוק שעמד על הוספה של 203 אלף משרות; שיעור האבטלה נותר ללא שינוי - 5.1% ■ נעילה מעורבת הבוקר באסיה

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

יום תנודתי במיוחד בבורסות אירופה, ננעל בעליות שערים. לאחר דוח התעסוקה המאכזב שפורסם היום (ו') בארה"ב, המדדים המובילים באירופה עברו להיסחר בירידות בולטות, אך לקראת הסיום הצבע הירוק חזר למסכים. בוול סטריט מתנהל המסחר בירידות

משרד העבודה האמריקאי סיפק היום תמונת מצב נוספת של שוק העבודה בארה"ב עם פרסום דוח התעסוקה החודשי. המספרים הראו על תוספת של 142 אלף משרות בחודש החולף, הרבה פחות מהתחזיות בשוק שעמדו על תוספת של 203 אלף משרות ולאחר יצירה של 136 אלף (נתון שעודכן מטה מ-176 אלף) משרות באוגוסט. שיעור האבטלה נותר על כנו ובהתאם לתחזיות ברמה של 5.1%.

דוח התעסוקה בוודאי ישמש גורם מכריע בהחלטת הפדרל ריזרב הבאה האם להעלות או להותיר על כנה את הריבית. בספטמבר הוסיף הבנק המרכזי אי ודאות לשווקים כשבחר שלא להעלות את הריבית, על אף התחזיות של חלק מהכלכלנים, ואותת לשווקים כי כלכלת העולם, בדגש על סין, אינה בריאה דיו על מנת לספוג העלאת ריבית בארה"ב.

"הפד תלוי בנתונים. אם זה טוב מהצפי, יהיה יותר קל להעלות ריבית באוקטובר. במקרה של נתון חלש, כנראה שלא נראה העלאה לפני דצמבר", ציינו הבוקר ב-Government Employees Pension Service בסיאול, דרום קוריאה.

נעילה מעורבת באסיה

מגמה מעורבת חתמה הבוקר את המסחר בבורסות אסיה, כשהפעילים במזרח הרחוק נקטו משנה זהירות לקראת סוף השבוע ופרסום דוח התעסוקה האמריקאי. שוקי סין סגורים עד יום חמישי הקרוב לרגל חגים לאומיים.

מניות הקזינו הובילו את העליות בהונג-קונג לאחר שפורסם כי הכנסות המפעילים במקאו הסתכמו לפי הצפי, נתון המרמז כי המגזר מתחיל להתייצב לאחר שנפל לשפל של 16 חודשים.

Toshiba ריכזה עניין ברקע דיווחים כי תפטר עובדים בחטיבת מוצרי הבית שלה, שביצועיה חלשים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]