מניית היום: מזנקת כ-12% בעקבות חתימה על הסכמי הפצה

אליום מדווחת: שני הסכמי הפצה בטורקיה בהיקף כולל של כ-9 מיליון שקל על פני 5 שנים

חברת הביומד אליום מדיקל דיווחה היום (ד') כי השלימה חתימה על הסכמי הפצה בלעדיים בטורקיה. מדובר בהסכמים הנוגעים למוצרי הסטנטים האורולוגיים של החברה וכן של המוצרים לתיקון ליקויים ברצפת האגן.

הסכמי ההפצה הינם בלעדיים ובתוקף ל-5 שנים כאשר מכירות ראשוניות צפויות להירשם כבר ברבעון הנוכחי. במסגרת ההסכם, התחייבה החברה לרכישה של מוצרי הסטנטים האורולוגים וכן של המוצרים לתיקון ליקויים ברצפת האגן של אליום בהיקף מצטבר של 9 מיליון שקלים לפחות, על פני תקופה של 5 שנים, ובהתאם ליעדים מינימליים שנתיים שנקבעו.

במסגרת ההסכם, התחייב המפיץ לפעול למכירה ושיווק בטורקיה, לנקוט בפעולות שיווק על פי תוכנית שנתית אשר תתואם עם אליום וכן לקיים סדנאות הדרכה עבור רופאים אשר יעשו שימוש במוצרי החברה. ההסכם כולל הוראות בדבר הגנה על זכויות הקניין הרוחני של החברה, סודיות, שיפוי, הגבלת אחריות הצדדים, וכן הוראות נוספות כמקובל בהסכמים בדבר הפצת מכשירים רפואיים. במידה והמפיץ יעמוד בכל התחייבויותיו החוזיות, ההסכם יוארך לתקופות נוספות.

אסף אלפרוביץ, מנכ"ל קבוצת אליום: "הסכמי הפצה אלו משמעותיים לחברה ברמת פוטנציאל ההכנסות והרווחיות שהם מגלמים כבר בטווח הקצר. השוק הטורקי, אשר חווה טלטלות רבות בשנים האחרונות, היה בשנים 2013-2014 אחד משני השווקים הגדולים של החברה ביחד עם השוק הגרמני. אנו שמחים על כך שלאחר תהליך חיפוש יסודי וסדור מצאנו שותף מתאים המפיץ מוצרי חברות מובילות עולמיות בטורקיה ומתמחה במוצרים אורולוגיים וגניקולוגיים. אנו מאמינים שהמפיץ ימנף את המוניטין הרב שצברנו בטורקיה בשנים האחרונות, לאור ניסיון קליני מצוין של רופאים טורקיים מובילים, מתוך מטרה לממש צמיחה מהירה בשוק זה. אנו צפויים לרשום מכירות ראשוניות בגין הסכמים אלו כבר במהלך הרבעון השלישי של השנה".