הצטרפו לקואליציה: טורקיה תקפה את דאע"ש בסוריה

לראשונה מאז החל המאבק נגד ארגון המדינה האסלאמית, תקפו מטוסי חיל האוויר הטורקי מטרות של דאע"ש בסוריה - כחלק מפעולות הקואליציה הבינלאומית

רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס
רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס

מטוסי קרב טורקיים השתתפו לראשונה בתקיפות הקואליציה נגד מטרות של המדינה האסלאמית בסוריה - כך חשף היום (שבת) שר החוץ הטורקי בהודעה רשמית. "ההחלטה של טורקיה וארה"ב להעמיק את שיתוף הפעולה במאבק נגד דאע"ש הופך כעת לגלוי", הדגיש הבכיר הטורקי.

על פי ההצהרה, בשבוע שעבר חתמה טורקיה על מסמך הבנות שמאשר שאופן טכני את מעורבות חיל האוויר הטורקי במאמצי הקואליציה הבינלאומית נגד ארגון הטרור הרצחני. "מטוסי הקרב שלנו, יחד עם מטוסי הקואליציה החלו את הפעילות האווירית המשותפת אמש, על מטרות שמאיימות על ביטחונה של טורקיה".

במשרד החוץ הטורקי הדגישו כי הם רואים במאבק נגד ארגון הטרור "נושא של ביטחון לאומי שנמצא בראש סדר העדיפויות שלנו". לדברי השר הטורקי הבכיר, ארצו תמשיך בפעילות אקטיבית שמטרתה - חיסול האיום שמציב דאע"ש. הוא הדגיש כי הארגון נמצא ברשימת ארגוני הטרור של טורקיה כבר משנת 2013.

מדובר בצעד משמעותי בלחימה נגד ארגון הטרור שהשתלט על חלקים נרחבים בעירק ובסוריה, ומאיים להמשיך בהתפשטותו ברחבי המזרח התיכון. בחודש שעבר הודיעה טורקיה כי היא מאפשרת למטוסים האמריקנים להשתמש בבסיסה על מנת לתקוף מטרות בסוריה, אך מדובר בפעם הראשונה שבה המדינה לוקחת חלק בפעולות הקואליציה.

המהלך הטורקי מגיע בתקופה מתוחה במיוחד - בעוד ארגון המדינה האסלאמית משתלט על עוד ועוד שטחים ועיירות בסמוך לגבול בין סוריה וטורקיה. הדבר מצטרף לחששות של טורקיה, בעקבות סרטון שפרסמו בחודש שעבר פעילי דאע"ש שבו הם קוראים "לכבוש את איסטנבול" - וזאת בעקבות הסיוע הטורקי למאמצים של הכוחות הבינלאומיים.