הבית היהודי חייבת 400 אלף שקל על שילוט חוצות

צ'קים של המפלגה בגין קמפיין חוצות שעלה לפני הבחירות - חזרו ■ הבית היהודי: "כל ההתחייבויות יכובדו"

שילוט של הבית היהודי  / צילום:תמר מצפי
שילוט של הבית היהודי / צילום:תמר מצפי

מפלגת הבית היהודי לא עומדת מאחורי התחייבויות כספיות שלקחה על עצמה במערכת הבחירות האחרונה: ל"גלובס" נודע כי באחרונה חזרו צ'קים של המפלגה על סך 400 אלף שקל, שאמורים היו להיות תשלום עבור קמפיין החוצות שהעלה הבית היהודי ימים ספורים לפני יום הבחירות עצמו.

הכסף עבור שילוט החוצות כבר שולם לחברות השילוט, באמצעות חברת סמארט מדיה של עמי קדם, שהייתה אמונה על רכישת המדיה של המפלגה במהלך הבחירות. במסגרת הפורמט שבו פועלים בבחירות - כמו גם במהלכי מדיה של חברות מסחריות - את המדיה רוכשת לעתים קרובות חברת המדיה שגם משלמת עבור הקנייה. החברות או המפלגות משלמות את התשלום עבור שלטי הפרסום ישירות לחברת המדיה.

במקרה הנוכחי נרכשה המדיה דווקא על-ידי חברת מדיה אחרת, מדיה קום, שטיפלה במדיה של מפלגת הליכוד מתוקף היותו של רמי יהודיחה, בעלי משרד הפרסום LEAD (מקבוצת אדלר-חומסקי), הקמפיינר של המפלגה. רן בר-און, מנכ"ל מדיה קום, רכש כמעט את כל השילוט לאותה התקופה - מה שאיפשר לו "למכור עודפים".

עודפים אלה נרכשו על-ידי קדם עבור הבית היהודי. התשלום עבור השילוט נעשה על-ידו, והוא כבר נפרע, אך כאמור הצ'קים שאמורים היו לכסות את החוב לקדם חזרו ולא כובדו על-ידי הבנק.

אין זאת הפעם הראשונה שמפלגת הבית היהודי מסיימת את הבחירות בקולות צורמים בכל הקשור להתנהלות כספית סביב קמפיין הבחירות. בבחירות הקודמות התייחס מבקר המדינה לגירעון בגובה יותר מ-6 מיליון שקל של הבית היהודי, וקבע כי המפלגה לא ניהלה את חשבונותיה לפי הנחיותיו, ולא מסרה אסמכתאות באשר להוצאה בסך כ-9.6 מיליון שקל - מה שלא איפשר לבחון האם הדוח הכספי שהוגש היה שלם ונכון. המבקר הטיל אז על הבית היהודי קנס בסך 380 אלף שקל.

ממפלגת הבית היהודי נמסר בתגובה: "כל ספק יכול להחליט לבחור לנהל את השיח דרך התקשורת, איש-איש וסגנונו. כל ההתחייבויות יכובדו כמובן".