קרן טנא תשקיע 90 מיליון שקל בחברת ניהול החניונים של אפקון

תחזיק ב-40% ממניות תיבא, המוערכת בעסקה לפי שווי של 50 מיליון ד' לפני הכסף

חברת התעשייה אפקון עדכנה היום על השקעה מהותית בהיקף של 24 מיליון דולר (כ-90 מיליון שקל) שמתכננת לבצע קרן טנא בחברה הבת של אפקון, תיבא (T.I.B.A), העוסקת במערכות בקרת חניה, ומוחזקת יחד עם צחי תבורי, מייסד הפעילות. הצדדים חתמו על מזכר הבנות בנושא, ויפעלו לגיבוש הסכם מפורט והשלמת בדיקת נאותות עד 8.9. אפקון, הנמצאת בשליטת משפחת שמלצר, צופה מהעסקה רווח לפני מס בסך של כ-8 מיליון דולר (כ-30 מיליון שקל).

ההשקעה של טנא תתבצע באמצעות הקצאה ורכישת מניות תיבא מידי אפקון ותבורי, שבעקבותיה יעמוד חלקה של טנא בתיבא על 40%, ואילו אפקון ותבורי יחזיקו ביתרה בחלקים שווים.

התמורה שתשלם טנא לאפקון ולתבורי תמורת המניות שתרכוש מהם תעמוד על 14 מיליון דולר בחלקים שווים, ויתרת ההשקעה תבוצע באמצעות הקצאת מניות חדשות. העסקה משקפת לתיבא שווי של 50 מיליון דולר לפני הכסף ו-60 מיליון דולר אחריו.

במקרה שבו הרווח הגולמי של תיבא ב-2016-2017 לא יגיע לסכומים שנקבעו, חלקה של טנא בחברה המשותפת יגדל ל-45%, ובתנאים מסוימים, שיעור ההחזקות של השותפים יוכל להשתנות שוב עד סוף 2021.

נכנסה גם לאירופה ולצפון אפריקה

תחום ניהול החניונים של תיבא כולל את הברקוד בכניסה לחניון, מכונת תשלום, ניהול אוטומטי של מרכז בקרה ממחושב, זיהוי לוחית רכב ומנורות זיהוי של מקומות חניה פנויים בחניון. כיום החברה מעסיקה כ-30 עובדים. עד היום התרכזה פעילותה של תיבא בישראל ובצפון אמריקה, ואפקון מציינת בדוחותיה ל-2014 כי מכירותיה בצפון אמריקה אשתקד עמדו על כ-7 מיליון דולר. באחרונה החלה החברה להיכנס לפעילות גם באירופה ובאפריקה.

תיבא הוקמה על-ידי תבורי ב-1995, וב-2003 החלה אפקון לשווק את מוצריה, אחרי כמה שנים של תחרות בין שתי החברות. ב-2007 נכנסה אפקון לשותפות שווה בתיבא, בהשקעה של 1.3 מיליון דולר בלבד. מלבד תיבא, פעילה אפקון החזקות בתחומי פרויקטים של תשתיות, מערכות אלקטרומגנטיות, טכנולוגיות, בקרה, אוטומציה ותקשורת.

אפקון נסחרת בשווי של 440 מיליון שקל, אחרי זינוק של יותר מ-50% בערכה מתחילת השנה. החברה נמצאת בתקופת פעילות חיובית, ואת הרבעון הראשון של 2015 סיכמה עם זינוק של כ-140% ברווח הנקי שלה, שהתקרב ל-16 מיליון שקל, אחרי שבסיכום שנת 2014 רווחיה קפצו ב-64% ל-44 מיליון שקל, תוך עלייה בהכנסות. חברת הדירוג S&P מעלות העלתה באחרונה את דירוג החוב שלה מ-BBB פלוס ל-A, בתחזית יציבה.

התמחות בתעשייה הקיבוצית

קרן טנא, בראשות אריאל הלפרין, היא אחת מקרנות הפרייבט אקוויטי המובילות בישראל, ולה התמחות בחברות המשתייכות לתעשייה הקיבוצית. בעבר נהנתה הקרן מאקזיטים חלומיים מהשקעותיה בחברות הקיבוציות נטפים ואבן קיסר. הקרן מנהלת נכסים בהיקף של כ-500 מיליון דולר, ולאחרונה רשמה אקזיט גדול נוסף, לאחר שחברת SCR, מפתחת המערכות לניהול רפתות שבה החזיקה קרן טנא 51%, נמכרה ב-250 מיליון דולר (לפני קיזוז חובות) לחברה אמריקאית.

חברות פורטפוליו אחרות של הקרן כוללות את יצרנית דודי השמש כרומגן, גדות מיכליות העוסקת בהובלה ימית, אחסנה והפצה של כימיקלים, וחברת יציקות המתכת אומן (OMEN).

מהקרן נמסר היום, כי "תיבא הנה חברת צמיחה, עם טכנולוגיה מובילה וקו מוצרים מתקדם. אנו נפעל ביחד עם מייסד תיבא, תבורי, ועם חברת אפקון, לשם המשך צמיחתה ושגשוגה של תיבא והפיכתה למובילה עולמית בתחומה".

ישראל רייף, יו"ר אפקון, מסר היום כי "העסקה מביעה אמון בצמיחתה של תיבא וביתרונותיה התחרותיים. תיבא היא דוגמא לגיוון של אפקון וליכולותיה בצד קידום הטכנולוגיות וטיפוחן".

צחי תבורי, מייסד תיבא, בירך את השותפים, ואמר כי "מתממש החזון של תיבא, שאליו חבר ותרם שלמה שמלצר ז"ל, ויוסיף ויתחזק כשאליו חוברים המיומנות והידע של קרן ההשקעות טנא".