חמת: מזכר הבנות עם תאגיד טורקי על הקמת מפעל משותף

המפעל ימוקם כ-40 ק"מ מהעיר איזמיר ותוקם חברה משותפת בטורקיה

מפעל חרסה / צילום: רפי קוץ
מפעל חרסה / צילום: רפי קוץ

קבוצת חמת דיווחה היום (ג') כי חתמה על מזכר הבנות עם תאגיד טורקי על הקמת מפעל משותף שיעסוק בייצור של כלים סניטריים ליד העיר איזמיר שבטורקיה. בהודעת הקבוצה נאמר כי מתוקף ההתקשרות תוקם חברה משותפת בטורקיה. בשלב הראשון תפעל החברה להשלמה של רכישת קרקע בשטח של 30 דונם, ועליו יוקם המפעל.

בחמת ציינו כי מתוקף ההסכם תוענק לה אופציית CALL לרכישת חלקו של השותף המקומי בחברה המשותפת, ולשותף המקומי תוענק אופציית PUT, למכירת חלקו בה. מדיווח של חמת מהשבוע שעבר לרשות לניירות ערך, על אודות המשא ומתן המתקדם שהיא מקיימת עם התאגיד הטורקי במסגרת המיזם המשותף, צוין כי המפעל ימוקם כ-40 ק"מ מהעיר איזמיר. השטח שעליו יוקם המפעל יירכש בהשקעה של 10 מיליון שקל בקירוב. בחמת לא מפרטים על אודות התאגיד הטורקי אך מציינים כי הוא נמנה עם ספקי החברה-הבת שלה, חרסה מבאר שבע, שעוסקת בייצור של כלים סניטריים. על פי ההבנות שהושגו בין חמת לתאגיד הטורקי, הקבוצה הישראלית תחזיק במרבית הזכויות במיזם התעשייתי המשותף, בשיעור של 80%-90%.

בחמת, שבשליטת איש העסקים יואב גולן, מעריכים כי פתיחת המפעל בטורקיה תאפשר לה להרחיב את כושר הייצור של כלים סניטריים ואת החדירה לשווקים נוספים בעולם. בקבוצה ציינו גם את עלויות הייצור בטורקיה, שנמוכות ב-30%-40% מהעלויות בישראל.