מתווה הגז: השר להגנת הסביבה יוצא נגד נתניהו

במכתב ששיגר לו אבי גבאי ופורסם לראשונה בחדשות 2 כתב: "לא יעלה על הדעת שבסוגייה הכלכלית הכי משמעותית למדינת ישראל יתקיים דיון טכני ולא מהותי ופרטני"

קידוח לוויתן נפט גז / צילום: לילה כלכלי ערוץ 10
קידוח לוויתן נפט גז / צילום: לילה כלכלי ערוץ 10

רגע לפני אישור מתווה הגז שצפוי להשפיע על שוק האנרגיה של ישראל לשנים הבאות, קורא הערב (שבת) השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקיים דיון מקיף על הנושא ומותח ביקורת על התנהלותו.

במכתב ששיגר לנתניהו ופורסם לראשונה בחדשות 2, כותב גבאי: "קיבלתי הבוקר את הצעת המחליטים שבנדון ודברי ההסבר לה. לצערי, לא מצאתי בדברי ההסבר התייחסות של ממש לפרטי המתווה של ההסדר המתגבש".

"הגישה הזו נראית לי לא סבירה לחלוטין ולא משקפת תהליך עבודה נכון", הוסיף השר להגנת הסביבה במכתבו לנתניהו. "לא יעלה על הדעת שבסוגייה הכלכלית הכי משמעותית למדינת ישראל יתקיים דיון טכני ולא מהותי ופרטני".

עוד כתב: "אני מבקש לקבל את כל החומרים הרלוונטיים להסדר ושיתקיים דיון של ממש בכל הנוגע לפרטי ההסדר, יתרונותיו וחסרונותיו, חלופות לו והתייחסות לדברי ביקורת שנשמעים גם מפי מומחים בתחום".

הקרב על מתווה הגז, החלטה של מאות מיליארדים, מגיע מחר להצבעה בממשלה שתידרש לאשר את העברת הסמכויות של דרעי, שסירב לחתום עליו בעצמו. בינתיים השרים משה כחלון, יואב גלנט וחיים כץ הודיעו כי ייעדרו מההצבעה בשל ניגוד עניינים, ואליהם מצטרף היום גם השר גבאי.

בתוך כך צפויים היום אלפים להפגין בתל-אביב נגד מה שהם מגדירים "שוד הגז של ישראל". הם קוראים לפתוח את המתווה לציבור הרחב על מנת להימנע ממסירת משאבי הטבע של המדינה לידי אילי הון. בין היתר צפויים להשתתף בהפגנה יוסי לנגוצקי, מי שנחשב לאבי תגליות הגז ופעילי סביבה נוספים.