באנגליה מודאגים: צניחה בעוסקים בספורט מאז משחקי לונדון 2012

9.3 מיליארד ליש"ט שהושקעו באירוח המשחקים לא מצליחים להוביל לשינוי בתרבות הפנאי בממלכה; בינתיים, גם העלויות של האצטדיון האולימפי ממשיכות להתנפח

אתלטית אנגלייה / צלם: רויטרס
אתלטית אנגלייה / צלם: רויטרס

אולימפיאדת לונדון 2012 הייתה אמורה להנחיל מורשת רחבה של השתתפות בספורט עממי בקרב תושבי הממלכה, אך בפועל, שלוש שנים לאחר סיום האירוע שעלה למשלמי המסים כ-9.3 מיליארד ליש"ט - המספרים מצביעים על כישלון באספקט הזה.

מנתוני Sport England, הגוף שפועל תחת משרד התרבות, התקשורת והספורט הבריטי, עולה כי בששת החודשים שהסתיימו במארס 2015 צנחה כמות התושבים העוסקים בספורט פעם אחת בשבוע לפחות, בסך של 222 אלף אנשים (ביחס לחצי השנה שלפני כן).

קרוב ל-6 מתוך 10 אנגלים מעל גיל 18 דיווחו כי הם אינם עושים שום פעילות ספורטיבית. 15.5 מיליון תושבים השתתפו בפעילות כלשהי לפחות פעם בשבוע, ירידה לא קטנה לעומת השיא שנרשם באוקטובר 2012, זמן קצר לאחר סיום האולימפיאדה (15.9 מיליון).

על-פי "הגרדיאן", קלייב אפורד, שר הצללים הספורטיבי (איש האופוזיציה האחראי על ביקורת משרד הספורט) תיאר את הנתונים כ"אסון". גם השרה המכהנת, טרייסי קראוץ', לא יכלה להתעלם מהמספרים: "אני מאוד מאוכזבת. סכום משמעותי של כספי ציבור הושקע בספורט בעשור האחרון, אבל התוצאות פשוט לא טובות מספיק".

בתוך כך, בסוף השבוע התברר כי האצטדיון האולימפי בלונדון, שעלות בנייתו המקורית לקראת משחקי 2012 נאמדה ב-429 מיליון ליש"ט, יעלה בסופו של דבר למעלה מ-700 מיליון ליש"ט. זאת לאור הטרנספורמציה שהוא עובר בימים אלו, במימון ממשלתי - לאצטדיון כדורגל, כאשר העלויות של השינוי ממשיכות להתנפח ונאמדות כרגע ב-272 מיליון ליש"ט. קבוצת הפרמיירליג ווסטהאם תארח משחקים באצטדיון החל מתחילת עונת 2016/17, ואילו בקיץ 2017 יארח המתקן את אליפות העולם באתלטיקה.