מלכת הקונקשנים: טורקיה - יעד הטיסות מס' 1 מנתב"ג

136 אלף ישראלים טסו לטורקיה בחודש שעבר - בעיקר בגלל קונקשנים ■ טורקיש איירליינס - חברת התעופה עם נפח הפעילות השני בגודלו אחרי אל-על

אתר נופש בטורקיה / צילום: שאטרסטוק
אתר נופש בטורקיה / צילום: שאטרסטוק

טורקיה נמחקה ממפת התיירות אך לא ממפת הקונקשיינים: מדוח של רשות שדות התעופה, המסכם את הפעילות התעופתית של נתב"ג בחודש מאי 2015, עולה כי למעלה מ-136 אלף נוסעים יצאו וחזרו מטורקיה - מספר ההופך אותה למדינה בעלת נפח הפעילות הגבוה ביותר, 10.5% מכלל הפעילות.

במילים אחרות, הישראלים מעדיפים לטוס עם חברות התעופה הטורקיות דוגמת טורקיש איירליינס לטיסות המשך דרך איסטנבול.

ואכן, חברת התעופה טורקיש איירליינס הפכה לחברת התעופה הזרה שהטיסה את מספר הנוסעים הרב ביותר במהלך חודש מאי מנתב"ג ובחזרה עם 70.8 אלף נוסעים, המהווים גידול של כ-4% לעומת מאי בשנה שעברה. פגסוס הטורקית הטיסה 43 אלף נוסעים, אבל לעומת מאי 2014 מדובר במאי השנה בירידה של 14%.

יחד עם זאת, שדה התעופה שארל דה גול בפריז הוא היעד שרשם במאי האחרון את נפח התנועה הגבוה ביותר: כ-70 אלף נוסעים נסעו אליו וממנו לנתב"ג - ירידה של כ-8% לעומת מאי אשתקד.

עוד עולה מדוח רשות שדות התעופה לחודש מאי כי מבין המדינות המובילות, העלייה הגבוהה ביותר לעומת מאי אשתקד נרשמה בתנועת הנוסעים לאנגליה, ליוון ולאוקראינה.

על-פי הדוח, בחודש החולף עברו בנתב"ג בסך-הכול 1.3 מיליון נוסעים ב-10,120 טיסות פנים ארציות ובינלאומיות. חברות התעופה הישראליות הטיסו לבדן למעלה מ-478 אלף נוסעים - עלייה של כ-1% לעומת מאי אשתקד. אל-על, ארקיע וישראייר היו אחראיות להטסה של 37% ממספר הנוסעים בנתב"ג.

בישראייר, הנחשבת להפתעה של הדוח, מרוצים מאוד מנתוני חודש מאי, לפיהם - לראשונה מזה שנים - ישראייר הצליחה להתברג לרשימת 10 חברות התעופה המובילות בנתב"ג עם 41 אלף נוסעים - זינוק של כ-161% לעומת מאי אשתקד.

גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק של ישראייר, נימק כך את הזינוק: "חיזקנו את הפעילות הסיטונאית שלנו: הגדלנו את היתרון היחסי שלנו ברכש של בתי-מלון בחו"ל, וייצרנו ערך אמיתי ללקוחות בשיווק של חבילות הכוללות טיסות, העברות ומלון".

חברת אל-על עדיין שומרת על מקומה כמובילה, אולם היא רשמה במאי ירידה של כ-2% עם 407 אלף נוסעים.

גם איזי ג'ט עדיין שומרת על מקומה, לאחר ששוב הציגה זינוק דו-ספרתי של 17% ל-54 אלף נוסעים.