בתוך הכסף: הנשים החזקות בשוק ההון מדברות

הן מנפיקות, ממנפות, משיאות ערך ■ המנהלות החזקות של שוק ההון מספרות על הדרך הכי טובה להיכנס לשוק, על התחרות האגרסיבית והרעב ■ פרויקט מיוחד של "ליידי גלובס"

נגה קנז, סגנית יו"ר חברת החיתום וההשקעות רוסאריו קפיטל

רוסאריו קפיטל, שהוקמה ב-2003, פועלת בתחום ההנפקות הציבוריות והפרטיות, נחשבת לחברת בוטיק והיא אינה חלק מקבוצת פיננסים גדולה. החברה פעילה גם במיזוגים ורכישות, והיא כתובת לחברות מובילות וצעירות כאחד. לפני תפקידה הנוכחי שימשה נגה קנז כמנכ"לית רוסאריו קפיטל במשך שש שנים. היא פעילה בשוק ההון הישראלי במשך כ-20 שנה ובעבר הייתה מנכ"לית דש חיתום, מנהלת השקעות וחיתום ואנליסטית.

הכי חשוב בשוק ההון: "סקרנות ויצירתיות. שוק ההון הוא 'העסק של כל העסקים'. במסגרת העבודה נחשפים להמון חברות, כל אחת בתחום אחר, וכל אחת מתמודדת עם אתגרים אחרים. כמי שיושבת ליד ה'צינור בדרך לכסף', אני זוכה לכך שאנשים מאוד חכמים בתחומים מאוד מגוונים יקדישו לי זמן ויסבירו לי על השוק ועל העסק שלהם".

מקור המשיכה: "גדלתי בקיבוץ וידעתי שאני חייבת ללמוד מקצוע שיאפשר לי לפרנס את עצמי. כלכלה ומינהל עסקים נראה יותר מבטיח מהיסטוריה ואמנות, תחומים שאני אוהבת. אני גם אוהבת אקשן ואדרנלין, ולכן מהעבודה בזירת המסחר נהניתי מאוד. זה שער מאוד נכון להיכנס ממנו אל השוק - להכיר את הפעילים, את הטעמים שלהם, את המסחר. משם המשכתי לתפקידי עומק של אנליזה וניהול השקעות. היופי בשוק הזה הוא שאתה יכול לשחק בתפקידים שונים על אותו מגרש".

הקושי העיקרי: "העסק שלנו מבוסס על תגמול מהצלחה בלבד - אם לא ניזום ונעשה עסקה, לא יהיו הכנסות. יש לנו מחויבות לפרנסה של15 אנשי מקצוע, ובכל חודש אנחנו צריכים לחשוב מאיפה תבוא העסקה הבאה. זו אחריות כבדה ואין דמי ניהול שוטפים להתחיל איתם את החודש".