סכסוך מסחרי: המותג סנו מקסימה הורד ממדפי יינות ביתן

לדברי מקורות הקרובים לנושא, ההחלטה להסיר את סנו מקסימה באה על רקע מחלוקת לגבי מחיר הקנייה של הרשת, שביינות ביתן טוענים כי הוא גבוה

קצת יותר משנה אחרי סיומו של סכסוך מסחרי ארוך בין רשת יינות ביתן לחברת סנו, פרץ סכסוך מסחרי חדש בין הצדדים. ל"גלובס" נודע כי רשת יינות ביתן הורידה את אבקת הכביסה סנו מקסימה מהמדפים כבר לפני כמה שבועות. כך, השחקן השלישי בגודלו בקטגוריית אבקות הכביסה אינו נמכר בסניפיה של רשת יינות ביתן.

לא סכסוך ראשון

לדברי מקורות הקרובים לנושא, ההחלטה להסיר את סנו מקסימה באה על רקע מחלוקת לגבי מחיר הקנייה של הרשת, שביינות ביתן טוענים כי הוא גבוה.

נציין כי זהו אמנם המוצר היחיד של סנו שהורד כליל מהמדפים, אולם גם יתר מוצרי החברה מקבלים תצוגה מצומצמת במדפיה של רשת יינות ביתן, וגם זאת על רקע חוסר שביעות-רצון מהתנאים המסחריים שלה זוכה רשת השיווק.

כאמור, איו זו הפעם הראשונה שפורץ סכסוך בין הצדדים. הסכסוך המסחרי האחרון ביניהם היה מהקשים והארוכים בשוק. תחילתו ביוני 2012, אז הפסיקה חברת סנו את אספקת המוצרים ליינות ביתן בשל מחלוקות כספיות. הסכסוך החריף כשיינות ביתן רכשה את רשת מחסני כמעט חינם, ובפברואר 2013 הוציאה את מוצרי סנו גם מהרשת הנרכשת.

בין הצדדים היה נתק מוחלט לאורך רוב התקופה, ויינות ביתן קידמה את מכירות המותגים המתחרים של סנו. עם זאת, בקיץ 2013 רכשה יינות ביתן כמות גדולה של משמיד החרקים של סנו מסיטונאי, כדי להתמודד עם דרישת לקוחות. סכסוך זה הסתיים בפשרה רק בדצמבר 2013.

בהתייחס לסכסוך הנוכחי, רשת יינות ביתן מסרה בתגובה: "אנחנו לא מגיבים בעניינים מסחריים בתקשורת".

מסנו לא נמסרה תגובה.