הדממה של אחרי הבחירות

הפתעה! מצוקת הדיור לא מחכה עד שתורכב הממשלה

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

רגע אחרי, נראה שכל הנושאים הבוערים של מערכת הבחירות הוקפאו. לאחר חודשיים בהם נשמעו שלל הצהרות על תוכניות דיור, רפורמות בתחום וקידום פתרונות למצוקה הקשה של הזוגות הצעירים בבואם לרכוש דירה, לא נשמעות בימים האחרונים הצהרות לגבי תחום הדיור. לא על ידי ראש המפלגה הגדולה, הרי הוא ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו, ולא על ידי ראשי המפלגות האחרות.

האם נבחרי הציבור עסוקים בהמלצות ודיונים על הרכבת הממשלה ושכחו שבינתיים החיים ממשיכים ומחירי הדירות ממשיכים לעלות? תשובה לשאלה הזו נותרת ללא מענה. רצוי שכבר כעת ימצאו נבחרי הציבור החדשים זמן להתחיל ולעסוק בתחום הדיור, כמו גם בתחומים אחרים, שלא קופאים על השמרים עד שתורכב ממשלה.

בינתיים, שווה להציץ לרגע לנתון מעניין שפורסם היום, נתון החושף לציבור הרחב את לוח פגישות העבודה של ראש הממשלה בשנים 2013-2014. על פי לוח הפגישות שפרסמה התנועה לחופש המידע, נושא הדיור לא היה הנושא העיקרי בסדר יומו של ראש הממשלה, וזאת בלשון המעטה.

בתחום הדיור, שני משרדים הם המשרדים העיקריים: משרד הפנים וכמובן משרד הבינוי. על פי הנתונים, נפגש נתניהו ארבע פעמים בלבד עם שר הפנים גדעון סער למטרת פגישות עבודה במהלך 2014 ושלוש פגישות בלבד במהלך שנת 2014 כולה עם שר הבינוי אורי אריאל. עוד עולה מלוח הפגישות כי בשנת 2013, לא התקיימה אף לא פגישה אחת בין ראש הממשלה לשר הבינוי.

תחום הדיור חייב טיפול שורש, כך גם קבע מבקר המדינה בדו"ח שפרסם לפני שבועות אחדים. ראוי ורצוי שבשנים הקרובות תקדיש הממשלה החדשה זמן לתחום זה ושראש הממשלה יהיה מעורב באופן אישי, אם באמצעות פגישות עבודה תכופות יותר ואם באמצעות דיונים וגם הצהרות המגובות במעשים.