חברת ייעוץ למוסדיים מתנגדת למינוי שריג כיו"ר מגדל

עמדת חברת הייעוץ "עמדה" מנוגדת לזו של אנטרופי, שמתעלמת מהעימות עם המפקחת על הביטוח ■ "ההגבלות עליו עלולות לפגוע בתפקודו"

עודד שריג / צילום: איל יצהר
עודד שריג / צילום: איל יצהר

חברת הייעוץ למוסדיים "עמדה" ממליצה להתנגד למינויו של פרופ' עודד שריג ליו"ר קבוצת מגדל אחזקות, תוך שיוגבל מאוד בפעילות בגופים המוסדיים של הקבוצה. בחברה אומרים: "אנו סבורים שלאור מורכבות תפקיד היו"ר, יכול ויש בהגבלות האמורות, המונעות מהיו"ר לעסוק בפעילות העיקרית והמהותית של החברה, בכדי לפגוע בתפקודו התקין".

בעמדה, של איתי מקמל, לא מטילים דופי בשריג, ש"ללא המגבלות על תפקידו" היו מקדמים בברכה את מינויו. עמדה רואים בעייתיות גם בכך שהשכר של שריג ישולם דרך בעל השליטה ולא דרך החברה.

מנגד, חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי ממליצה לאשר את מינוי שריג ליו"ר מגדל, וזאת משום שבדקו את הצד המקצועי, ניסיונו ומקצועיותו של שריג, שכשיר לתפקיד, ומבלי להתייחס לעמדת המפקחת. כלומר, אנטרופי בחרו להתעלם מהעימות של אליהו ושריג עם דורית סלינגר. באנטרופי מציינים שמגדל היא לקוח שלה.

בימים אלה מקדמת קבוצת מגדל, שבשליטת שלמה אליהו, את מינוי שריג, שצפוי להחליף את בעל השליטה בתפקיד יו"ר הקבוצה. המינוי כפוף להשגת רוב רגיל באסיפת בעלי המניות שתתקיים ב-18 בפברואר, כך שאליהו, שמחזיק ב-69% ממניות הקבוצה, ישיג את מבוקשו.

העימות עם סלינגר

המינוי של שריג ליו"ר מגדל אחזקות, שאינה מפוקחת על-ידי המפקחת, נעשה על אף התנגדותה הפומבית והחד-משמעית של האחרונה למינויו לתפקיד בכיר באחד מהגופים המוסדיים בקבוצת אליהו-מגדל.

סלינגר אף פסלה בקשה רשמית למינוי שריג למנכ"ל אליהו ביטוח, החברה האם של מגדל אחזקות. אז היא קבעה כי האחרון יוכל לכהן בתפקיד בגוף מוסדי שרלבנטי למגדל רק בתום שלוש שנים ממועד פרישתו מהאוצר - דהיינו, באוגוסט 2016 ואילך. כמו כן, במהלך ינואר 2015 קנסה סלינגר את אליהו ביטוח בכ-1.7 מיליון שקל, "בשל אי-קיום הוראות בדבר מינוי מנכ"ל".

משום ההתנגדות העיקשת של סלינגר למינוי שריג בגוף שכפוף לפיקוחה, הודיעה מגדל אחזקות כי "עד לאוגוסט 2016, לא יהא פרופ' עודד שריג מעורב ולא יטפל בענייני הגופים המוסדיים בקבוצה ובהם חברת הבת מגדל ביטוח ומגדל מקפת", תוך שהסבירה שהמגבלה "נקבעה כעיקרון על, והיא תיושם באופן פרטני לאחר בחינת הנסיבות בכל מקרה ומקרה". עוד גילתה החברה ששריג "יקבל שכר מאליהו ביטוח. בשלב זה, וכל עוד לא יוחלט אחרת, לא יקבל שכר ממגדל אחזקות".