נעצרו בכירים בשטראוס בחשד לניסיון לחמוק מתשלום מסים

הארבעה חשודים בהנמכת מחיר היבוא במטרה להתחמק מתשלום מס, וזאת באמצעות אי-הכללת מרכיב הכשרות בערך לצורכי מכס

בכירים בקבוצת שטראוס נעצרו בחשד שניסו לחמוק מתשלום מס - כך דיווחה היום (ד') רשות המסים.

מדובר ב-4 בכירים בשטראוס, ששמם אסור לפרסום, המובאים היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון-לציון. הם חשודים בהנמכת מחיר היבוא במטרה להתחמק מתשלום מס, וזאת באמצעות אי-הכללת מרכיב הכשרות בערך לצורכי מכס.

החשד הוא כי מי ששימש בעבר מנהל הרכש של מזון טרי מטעם החברה היבואנית שטראוס, והיום הוא מנהל קשרי החברה בנושא הכשרויות מול ספקים זרים, ביקש מהספק של מחיות הפרי השווייצרי של החברה לפצל את חשבונית היבוא, כך שערך העסקאות בחשבוניות שהוגשו למכס היה נמוך בכ-50% מערכן האמיתי - עבירות אשר בביצוען הודה בחקירתו. בכך הוא הקטין את סכומי העסקאות של שטראוס ב-12 מיליון שקל לפחות, על-פי הראיות שנמצאו ונותחו עד כה.

על-פי החשד, מנהל נושא הכשרויות, שהיה אחראי על ניהול המשא-ומתן מול הספק השווייצרי, הביא בסוד העניינים את המעורבים האחרים במטרה לסייע להסוואת עבירות.

כמו כן, חשב שטראוס ישראל נחשד כי ידע על ההתנהלות ונתן ידו להתחמקות מתשלום מס אמת; מנהלת תחום רכש חומרי גלם בשטראוס גרופ חשודה כי פעלה ביודעין תוך כוונה שהחברה תגיש מסמכים כוזבים למס ואף הודתה בחקירותיה כי נהגה לפעול כך במשך שנים; ומנהלת היבוא של שטראוס גרופ, שבמסגרת תפקידה תיאמה את נושא היבוא מול הספק השווייצרי, חשודה אף היא כי ידעה על הפיצול ופעלה להגיש מסמכים כוזבים למכס.

"החקירה נמצאת בראשיתה, וכעת עוד רב הנסתר על הגלוי. נמשיך לפעול לגלות את מלוא היקף העבירות ולהשיב את המסים שנגזלו מקופת המדינה ולמצות את הדין עם הנושא באחריות לעבירות", מסר מנהל מכס מרכז, ירדן יופה.

השופט אילן-בן דור מבית משפט השלום בראשון-לציון אישר את בקשת הצדדים לשחרור בהסכמה, תמורת הפקדת מזומן או ערבות בנקאית של 100 אלף שקל, התחייבות עצמית בסך 100 אלף שקל וערבות צד ג' בסך 50 אלף שקל לכל אחד מהחשודים, במקביל להפקדת דרכונם והטלת איסור יציאה מן הארץ.

משטראוס נמסר בתגובה: "החברה מייבאת מגוון רחב של חומרי גלם ומוצרים ומקפידה בעקביות על תשלום מכס כחוק. הסוגייה הנחקרת מבוססת על מידע אותו העבירה שטראוס לרשות המכס (בהמשך לפנייתה בנושא), והיא קשורה לתשלום מכס בגין הוצאות כשרות בחו"ל, סוגייה אשר ללא קשר לשטראוס מצויה במחלוקת משפטית הממתינה להכרעת בית המשפט העליון. מדובר במקרה של ספק אחד מתוך 4,000 ספקים איתם עובדת החברה, ובבחינה של חיוב המכס ביחס להוצאות הכשרות שנעשו בגינו בסכומים שאינם מהותיים.

"אנו משתפים פעולה באופן מלא עם רשויות המכס ומעבירים אליהם את כל המידע המבוקש מן החברה. שטראוס נכונה לשלם כל סכום שימצא לנכון לאחר החקירה, באם אכן נעשתה טעות בחישוב המכס אותו משלמת החברה".