שטראוס תשקיע 30 מ' ש' במיזם המשותף עם האייר בסין

בכוונת הצדדים למזג את מיזם טיהור המים עם פעילות מכשירי טיהור המים שהייתה עד כה בבעלות האייר

עפרה שטראוס / צלם ניר גונן
עפרה שטראוס / צלם ניר גונן

יצרנית ומשווקת המזון שטראוס מרחיבה את שיתוף-הפעולה שלה עם קבוצת האייר (HAIER) בסין לתחום טיהור המים.

שטראוס עדכנה היום (ד') כי הצדדים חתמו על מזכר הבנות לא מחייב לרה-ארגון בעסקיהם, ולפי שטראוס, "בכוונת הצדדים למזג ולהרחיב את פעילות המיזם המשותף ביחד עם פעילותה של האייר למכשירי טיהור מים בטכנולוגיית אוסמוזה הפוכה, שעד כה היו בבעלות האייר, ומוצרים נוספים בתחום המים".

במסגרת ההסכם, שטראוס תשלם להאייר כ-30 מיליון שקל, תחזיק ב-34% מהמיזם המשותף ותעניק לו רישיון שימוש בטכנולוגיית מייז (Maze) שפותחה על-ידי שטראוס מים ומשמשת לסינון וטיהור המים במכשירים הנמכרים בסין.

לשטראוס תהיה אופציה לרכוש 15% נוספים ממניות החברה הממוזגת, שתרכוש מוצרים שיוצרו בטכנולוגיה שפיתחה שטראוס, ותקבל שירותי הפצה, מכירה ושירות מקבוצת האייר.

עוד הוסיפו בחברה שבשליטת עפרה שטראוס כי השלמת העסקה מותנית בבדיקות נאותות, בקבלת אישורים מהרשויות בסין ובחתימה על סדרת הסכמים מחייבים בין הצדדים, הצפויים להתבצע תוך 3 חודשים.

בשטראוס מציינים כי מחזור המכירות של החברה הממוזגת (פרופורמה) לשנת 2014 עמד על כ-215 מיליון שקל, והוא משקף צמיחה שנתית של 67% ביחס ל-2013.

במהלך 2010 חתמה שטראוס על הסכם להקמת מיזם משותף בתחום המים בסין עם קבוצת האייר העולמית, בהשקעה של 20 מיליון דולר בחלקים שווים.

בדוחותיה הכספיים האחרונים, לרבעון השלישי של 2014, דיווחה שטראוס כי היא "מוכרת בסין מגוון מוצרים של שטראוס מים ביותר מ-50 ערים".

עיקר פעילותה של שטראוס בתחום המים מתבצע כיום בישראל, באמצעות המותג "תמי 4", ונוסף על כך יש לה פעילות בתחום גם באנגליה.

שטראוס פועלת בתחום המים הביתיים מאז 2007, אז חתמה על הסכם השקעה במיזם המים H2Q של קבוצת יזמים ומדענים מהאוניברסיטה העברית. ב-2009 רכשה החברה את חברת תמי 4, העוסקת בייצור מתקנים ביתיים המספקים מים מטוהרים לשתייה, תמורת כ-300 מיליון שקל, מידי קרן פימי וקיבוץ נתיב הל"ה.

שטראוס היא אחת מהחברות הבורסאיות שנתח מפעילותה, בתחום הקפה, מתנהל ברוסיה, והושפע מהפיחות הדרמטי בשער הרובל בשבועות האחרונים. מאז החל המשבר המדיני בין רוסיה ואוקראינה - גם שם יש לשטראוס פעילות בתחום הקפה - העלתה שטראוס בשיעור דו-ספרתי את מחירי הקפה, ובעקבות האירועים האחרונים היא נערכת לביצוע העלאת מחיר נוספת.

פעילות הקפה של שטראוס ברוסיה ובאוקראינה אחראית ל-16% ממחזור פעילות הקפה הבינלאומית של הקבוצה.