"עד סוף השנה נחבר מיליון בתי-אב לסיב אופטי"

המשנה למכ"ל בזק, רן גוראון, בוועידת MAD: "אם תפתחו בסוף השנה את הארון בחדר המדרגות, יהיה שם סיב אופטי מגולגל. זה יהיה פרויקט הסיבים הגדול בישראל. דנמרק הגיעה ל-40% כיסוי בערים מרכזיות; אנו נגיע לשם בסוף השנה"

רן גוראון   / צילום: איל יצהר
רן גוראון / צילום: איל יצהר

"הגידול בפס הרחב יימשך לנצח" - כך אמר היום (ד') רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק, בוועידת MAD של "גלובס" בשיתוף orange.

גוראון הוסיף כי "הייחוד שלנו הוא בכך שהצורך במוצר שלנו הוא אינסופי. בשווקים אחרים זה מוגבל. לדוגמה, כמה נעליים בנאדם כבר צריך? במקרה של רוחב פס, יש צורך - הביקוש בצמיחה. הייחוד הוא שעוד מעט השוק יעבור לסיב האופטי. העולם רץ ומחפש פתרונות לרעב שקיים לרוחב פס. כולם מדברים על עוד רשתות; תראו את הדור הרביעי בסלולר - כולם מדברים עכשיו על זה, וזה מייצר עוד השקעות. בסופו של דבר אנחנו רוצים להביא סיב אופטי לכל בית בישראל. זה לא משהו שמחייב לקנות מאתנו שירותים, לא נקדח בבית".

גוראון התייחס לפרויקט הסיבים של בזק - Bfiber: "בסוף השנה נגיע למיליון בתי-אב. המשמעות היא שאם תפתחו את הארון בחדר המדרגות, יהיה סיב אופטי מגולגל. זה עומד להיות פרויקט הסיבים הגדול ביותר בישראל. דנמרק למשל, הגיעה ל-40% כיסוי, אבל בערים המרכזיות. אנחנו התחלנו כבר לפרוס ביותר מ-60 ישובים".

גוראון דיבר על עתיד פרויקט הסיבים ואמר: "אספקה על גבי רשת Bfiber תספק רוחב פס מובטח בלי תלות בשכנים. תוכלו לקבל את השירות בקלות, ההצטרפות תהיה פשוטה. בזק היא לא רק חברת תשתיות אלא מספקת עוד שירותים. בזק פורסת את רשת ה-Bfiber עד לבית הלקוח במטרה לאפשר אספקת שירותי אינטרנט בקצבים גבוהים במיוחד. כבר היום היא בתהליך פריסה של סיבים אופטיים בכל רחבי הארץ, כאשר הרשת מכסה כבר היום מאות אלפי בתים מקריית שמונה ועד אילת. בסוף השנה תכסה הרשת החדשה קרוב למיליון בתים ועסקים המהווים כ-40% מכלל אוכלוסיית ישראל. זהו קצב פריסה הנחשב למהיר במיוחד ובעל כיסוי מקיף, גם ביחס למדינות המתקדמות בעולם. הרשת נפרסת במקביל בכל חלקי הארץ, במרכז ובפריפריה".

ועידת MAD / צילום: איל יצהר
 ועידת MAD / צילום: איל יצהר