נתון המגמה של המדד, שמבוסס על ממוצע נע תלת-חודשי, עלה מאי ב-2 נק' ל-76.4 נק', אחרי עלייה של 3.1 נק' באפריל ועלייה של 2 נק' במארס. הדבר מחזק את הטענה שבחודשים האחרונים הציבור מתרחק מהעמדה הפסימית שאפיינה את המחצית השנייה של 2013, ומאמץ הערכות חיוביות יותר, אם כי השינויים בכיוון זה הם עדיין איטיים וקטנים.
כפי שיודגש להלן, הירידה בצריכה ברבעון הראשון של 2014, בשיעור של 2% לשנה על פי אומדני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משקפת במלואה את אותה פסימיות של סוף 2013 עליה הצביע ממד אמון הצרכנים של גלובס. מכאן החשיבות של המגמה של החודשים האחרונים, אשר יכולה להצביע על בלימת הירידה בביקוש של משקי בית. ■ לקריאת חוברת המדד המלאה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.