חברה מקבוצת סנו שילמה 500 אלף ש' כופר לרשות המסים

בשנים 2004-2011 ניכה אלכס לנדסברג בחברה הדרומית לשיווק מס תשומות שלא כדין, בסכום מס של כמיליון שקל

סגן יו"ר סנו, אלכס לנדסברג והחברה הדרומית לשיווק מקבוצת סנו, שילמו כופר בהיקף של חצי מיליון שקל לרשות המסים, לאחר שנקבע כי בשנים 2004-2011 ניכתה החברה הדרומית לשיווק מס תשומות שלא כדין, בסכום מס של כמיליון שקל. הכופר שולם מקופת החברה, ולא מכיסו הפרטי של לנדסברג. אלכס, בנו של ברונו לנדסברג, מייסד חברת סנו והחברה הדרומית לשיווק בע"מ, העוסקות במכירה וביצור חומרי ניקיון, שימש עד לאחרונה כמנכ"ל סנו, וכך גם בתקופה הרלבנטית לעבירות הנקובות בהחלטת הכופר - עבירות על חוק המע"מ, אשר בגינן שולם הכופר - כך פורסם היום (ד') בקובץ החלטות ועדות הכופר למחצית השנייה של שנת 2012, שמפרסמת רשות המסים.

עבירת הניכויים שלא על פי חוק יוחסה לחברה שלא עקב מעשיה או מחדליה או מעשיו של המנכ"ל אלא עקב עבירות שביצע לכאורה מרק מוריס דה ברמקר, לשעבר סמנכ"ל לפיתוח מוצרים בסנו, אשר נחשד בהוצאת חשבוניות מס פיקטיביות במיליוני שקלים כנגד שכר עבודתו של דה ברמקר בחברת סנו. על פי החשד שנחקר במאי 2011, דה ברמקר, ששימש כסמנכ"ל בסנו כ-14 שנים, הוציא לחברת סנו, חשבוניות מס פיקטיביות ומזויפות אשר שמשו ככיסוי חשבונאי לתשלומים אותם קיבל בגין עבודתו, בהיקף של כ-4 מיליון שקל. במהלך החקירה, ברח דה ברמקר לחו"ל. עקב החשבוניות המזויפות שהוצאו לכאורה בפרשה זו, והעובדה כי דה ברמקר גרף לכיסו את המע"מ נאלצה החברה הדרומית להשלים את סך המע"מ שנגרע מהמדינה.

בקובץ, המכיל 78 החלטות, מצויה נחשף גם הכופר בסך 300 אלף שקל שהוטל על אלון יפת, שופט כדורגל בינלאומי, שנחשד בהשמטת הכנסות בסך של כ-750 אלף שקל.

מנהל רשות המסים רשאי להטיל על אדם כופר כחלופה להליך הפלילי נגדו. לצורך כך קיימות ברשות ועדות כופר, השוקלות את חומרת העבירה, מידת מעורבותו של החשוד בביצועה, הרשעות קודמות, תשלומי כופר בעבר, מצב אישי, מצב בריאותי, בני משפחה התלויים בחשוד, העניין הציבורי בהעמדה לדין ועוד. סכום הכופר המוטל הינו בנוסף לסכום המס שמשולם בהליך אזרחי.

רשות המסים מפרסמת פעמיים בשנה את החלטות ועדות הכופר, הן במס הכנסה והן במכס ומע"מ. הפרסום כולל את שם החשוד, מקצועו, סעיף העבירה, סכום העבירה, שנות המס הרלוונטיות, החלטת הוועדה ונימוקיה.

בין ההחלטות הנוספות בקובץ הנוכחי, פורסם גם כופר בסך של 800 אלף שקל שהוטל על אבי אלבו, מנהל בחברת איסכור בע"מ מאזור הדרום, ועל החברה, שנחשדו בסיוע לאחר להתחמק ממס תוך שימוש בחשבוניות כוזבות; כופר של כ-40 אלף שקל שהוטל שישה שכירים בעמותה העוסקת במתן סיוע לילדים חולים מירושלים שנחשדו באי דיווח משכורות בסכום מס מועלם כולל של כ-462 אלף; כופר בסך 250 אלף שקל שהוטל על אמיר חסן, עו"ד מירושלים, שנחשד בהשמטת הכנסות בסך של כ-600 אלף שקל.

עוד הושת כופר בסך של 120 אלף שקל על ד"ר יהודית לוקמן, רופאה מאזור המרכז, שנחשדה בהשמטת הכנסות מעיסוקה כרופאה בחו"ל בסך של 518,000 שקל; כופר בסך של 300 אלף שקל הוטל על תומר סולומון, תושב המרכז העוסק בסחר מקוון באינטרנט, שנחשד בהשמטת הכנסות בסך של כ- מיליון שקל וכן הושת כופר בסך של 750 אלף שקל על 'חברת בלדי בע"מ' העוסקת בייבוא בשר מחו"ל, שנחשדה בהגשת נתוני ייבוא כוזבים על מנת להתחמק תשלום מס בסכום מס של כ-7.3 מיליון שקל.

מחברת סנו נמסר: "הצגת הדברים כתשלום כופר אישי היא שגוייה ומטעה. מדובר בכופר ששילמה החברה הדרומית לשיווק בגין מעילה שביצע סמנכ"ל לשעבר בחברה, שכנגדו התנהלה חקירה של רשויות המס במהלכה ברח האיש לפני כשנתיים מהארץ.מר לנדסברג שימש באותה עת כמנכ"ל החברה ואולם לא הועלתה כלפיו כל טענה אישית וממילא לא שולם כופר אישי על ידו בפרשה."