עקב חשש לניגוד עניינים: רמי שלמור עזב את ועדת שכטר

שלמור משמש כדירקטור בחברת רכש המדיה יוניון ■ ועדת שכטר אמורה להמליץ על עיצוב מחדש של הרגולציה בתחום השידורים

הפרסומאי רמי שלמור החליט לפרוש מ"ועדת שכטר" של משרד התקשורת, לאחר שהיועצת המשפטית של משרד התקשורת קבעה כי קיים חשש לניגוד עניינים בשל העובדה שהוא דירקטור בחברת רכש המדיה יוניון.

הוועדה בראשות פרופ' עמית שכטר, שמונתה על-ידי שר התקשורת גלעד ארדן, אמורה להמליץ על עיצוב מחדש של הרגולציה בישראל לנוכח השינויים הטכנולוגיים והשינויים במבנה השוק.

שלמור אמור היה לייצג את קולו של שוק הפרסום בוועדה, שתמנה 10 חברים ותחולק לתתי-ועדות.

למרות שמועמדותו לוועדה עברה את האישורים המתאימים קודם גיבוש הרכב הוועדה, ואושרה לאור העובדה ששלמור פרש מחייו כפרסומאי - היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד, קבעה כי קיים חשש לנראות של ניגוד עניינים לאור חברותו של שלמור בדירקטוריון חברת רכש המדיה.

שר התקשורת גלעד ארדן, בעצה עם שכטר עצמו, החליט שלא למנות חבר ועדה אחר במקומו של שלמור, מתוך נקודת הנחה כי נציגי שוק הפרסום - אשר החלטות הוועדה עשויות להשפיע עליו דרמטית - יזומנו להופיע בפניה ולשטוח את משנתם ועמדותיהם.

ממשרד התקשרות נמסר: "על-פי הסדר ניגוד העניינים שנקבע לרמי שלמור, בהתייעצות עם משרד המשפטים, נקבע כי שלמור היה צריך לפרוש מחברותו בדירקטוריון יוניון מדיה למשך שנה, מכיוון שלסוגיית אישור שידור פרסומות בכבלים ובלוויין, נושא בו תדון הוועדה, יש השלכות משמעותיות על עולם הפרסום. לכן, לצערנו, ועקב הנסיבות שנוצרו, נמנע משלמור לקחת חלק בעבודת הוועדה".

שלמור סירב להגיב.