בובת ברבי תככב בגיליון בגדי-הים של "ספורטס אילוסטרייטד"

ענקית הצעצועים מאטל רכשה פרסומות במגזין תחת הסלוגן "לא מתנצלת", כדי להשיב לביקורות על גזרתה הלא מציאותית של בובת הברבי

במגזין בגדי-הים הקרוב של מגזין "ספורטס אילוסטרייטד" האמריקאי, שצפוי לצאת לאור בשבוע הבא, יככבו דוגמניות פלסטיק חדשות לצד כאלה מבשר ודם.

כחלק מקמפיין חדש, ענקית הצעצועים מאטל מחזירה את דמותה של בובת הברבי החטובה, בבגד-הים בפסים שחור ולבן שאותו לבשה כשהוצגה לראשונה בפני הקהל בשנת 1959. במסגרת זו החברה תקדם את הדגם גם באמצעות פרסומות במגזין בגדי-הים הפופולרי.

גם הבובה וגם גיליון בגדי-הים ספגו לא אחת ביקורת בטענה שהם מעודדים ציפיות לא מציאותיות ביחס לגופן של נשים. אך הניסיון הנוכחי של החברה - ששם את הבובה בשורה אחת עם דוגמניות "אגדיות" של בגדי-ים שהוחזרו למגזין הנוכחי כדי לדגמן בגיליון ה-50 במספר - מנסה לענות למבקרים תחת המסר: "לא מתנצלת".

"ברבי היא אגדה בזכות עצמה, עם מותג ששוויו יותר מ-3 מיליארד דולר", מסרה דוברת מאטל. "היא בחברה טובה, יחד עם האגדות האחרות, כמו היידי קלום וכריסטי ברינקלי למשל".

"כאגדה בפני עצמה, ותחת ביקורת על גופה ועל איך שהיא נראית, לדגמן במגזין בגדי-הים של 'ספורט אילוסטרייטד' נותן לברבי ולחברותיה האגדיות הזדמנות לקחת בעלות על מי שהן, לחגוג את מה שהן עשו ולהיות בעמדה לא מתנצלת", הסבירה דוברת מאטל.

ב"ספורטס אילוסטרייטד" מוסיפים כי מגזין בגדי-הים חוגג את הנשיות בדרך חיובית. "מאז יציאתו לאור, הגיליון העביר מסר של העצמה, כוח ויופי", טוען העורך מ.ג'. דיי בהצהרה רשמית ומוסיף: "אנחנו מאושרים שברבי חוגגים את אותם ערכי ליבה בדרך ייחודית".

למרות זאת, הידיעה על השתתפותה של ברבי ב"ספורטס אילוסטרייד" עוררה סערה במדיה החברתית. כך למשל, בלוג פופולרי של אימהות פרסם פוסט שכותרתו: "ברבי תככב במגזין 'ספורסט אילוסטרייטד' כדי שגם הבת שלך תוכל להרגיש רע עם עצמה".

הקמפיין, שצולם על-ידי צלם המגזין המפורסם וולטר איוס ג'וניור, מתחיל עם שילוט חוצות בטיימס סקוור בניו-יורק. אתר המגזין ואתרי נוספים של המו"ל "טיים" יציגו סרטוני וידיאו של "מאחורי הקלעים עם ברבי" ו"מה נדרש כדי להיות אגדה של 'ספורט אילוסטרייטד'".

מהדורה מוגבלת של הבובה עם בגד-הים המפוספס תימכר באופן בלעדי ברשת טרגט.