המגזר הדתי: שטראוס - המפרסמת הגדולה; בולטון - המשרד המוביל

היקף הפרסום של 10 המשרדים הגדולים במגזר הדתי אשתקד: 84 מיליון שקל

בשנה שבה עוגת הפרסום כולה גדלה, גם עוגת הפרסום המגזרי צמחה, וכל תוספת קטנה של תקציב מהווה בה גידול משמעותי באחוזים. בשנת 2013, 10 משרדי הפרסום המובילים במגזר הדתי-חרדי טיפלו בתקציבי פרסום בהיקף כולל של 84 מיליון שקל במחירים ריאליים, לעומת 77 מיליון שקל בשנת 2012 (עלייה של 9%).

עם זאת, מדובר עדיין במונחים כספיים זניחים לעומת הסכומים המושקעים במגזר הכללי, זאת למרות שחלקו של מגזר זה באוכלוסייה רק הולך וגדל.

קבוצת שטראוס, המפרסמת הגדולה במגזר הכללי, היא גם המפרסמת הגדולה במגזר החרדי. החברה השקיעה אשתקד כ-118 מיליון שקל במגזר הכללי, ולעומת זאת במגזר החרדי הושקעו כ-6.4 מיליון שקל בלבד. אמנם מדובר בגידול של 26% ביחס ל-2012, אולם עדיין הסכום קטן.

המפרסמת השנייה בגודלה במגזר החרדי היא תנובה עם השקעה של כ-4.76 מיליון שקל (עלייה של כ-26% לעומת 2012), ואחריה יוניליוור עם השקעה של כ-4.47 מיליוני שקל (21% ). המותג המוביל מבחינת השקעה בפרסום היא רשת "יש" של שופרסל, שהיא גם המפרסמת הרביעית בגודלה במגזר.

אותן פרופורציות באות לידי ביטוי גם בדירוג המשרדים, שבו פער עצום בין המשרד המוביל במגזר החרדי - בולטון פוטנציאל (עם כ-22 מיליון שקל), לעומת המוביל במגזר הכללי - מקאן-אריקסון (שניהל ב-2013 תקציבים בהיקף של 413 מיליון שקל).

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, מסביר את הפערים בהשקעות בין המגזרים. לדבריו "ההוצאה על פרסום לנפש במגזר הדתי ממשיכה להיות נמוכה משמעותית מזו של המגזר הכללי מסיבות מגוונות, החל ממדיה טלוויזיונית ואינטרנטית שאינה מפותחת כמו במגזר הכללי, וכלה בחוסר המיקוד של חלק מהמפרסמים הגדולים, שטרם זיהו את הפוטנציאל הגלום במגזר. התופעות הבולטות השנה הן התחזקות הפרסום ברדיו החרדי, תוספת כשרויות מהדרין למותגים נוספים, והגידול הניכר בתקציבי הפרסום של רוב חברות המזון הארציות, המהווה הצבעת אמון בשוק הדתי-חרדי".

בתוך המגזר קיים פער ניכר בין מוביל השוק - בולטון פוטנציאל - לבין שלושת הבאים אחריו - אפיקים, גל-אורן ומימד. בולטון פוטנציאל נמצא מעל כולם עם היקפי פרסום של כ-21 מיליון שקל, ואחריו בפער ניכר המשרדים האחרים, שמנהלים היקפי פרסום בסדרי גודל של 11-14 מיליון שקל כל אחד.

פרסום
 פרסום