כן מחליטים עליו: קמפיין "שוש" יוגבל לשידור אחרי 20:00

‏בפרסומת ל"שוש" נראה פעוט מתאמן מול המראה על המשפט "אתם לא מחליטים עליי" ■ לרשות השנייה הגיעו תלונות בטענה כי הפרסומת מזלזלת בהורים

‎‎הפרסומת לחטיף "שוש" של שטראוס-עלית תוגבל לשידור לאחר השעה 20:00 בערב - כך קבעה הרשות השנייה בעקבות עשרות תלונות שהגיעו אליה מאז עלתה הפרסומת לאוויר בימים האחרונים.

‏בפרסומת נראה פעוט מתאמן על המשפט "אתם לא מחליטים עליי" מול המראה, כשבידו החטיף. זאת, במטרה להדגיש כי לילד יש טעם שונה מזה שכופים עליו הוריו, מתוך כוונה לרמוז על העדפת ההורים את המותג המתחרה "במבה".

‏‏בין הפניות שהגיעו לנציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, יש גם תלונות של ארגונים חברתיים וארגונים להגנה על ילדים והורים, שטענו כי הפרסומת מזלזלת בהורים.

ברשות השנייה אומרים כי חלק מההורים אף טענו כי ילדיהם מחקים את הילד שבפרסומת והחלו לחזור על דבריו בעת שהוריהם פונים אליהם.

‏ההחלטה על השידור אחרי השעה 20:00 נפלה משום שמדובר בשעה המיועדת לרוב לצפיית הורים וילדים בגילאים בוגרים יחסית, שלא אמורים להיות מושפעים מהתשדיר. "הגבלת שעת השידור יוצרת איזון נכון בין הזכות לחופש ביטוי מסחרי לבין החובה לשמירה על הציבור ובפרט על קטינים", אמרו ברשות השנייה.

‏רגב מסר בתגובה כי "אמנם מדובר בפרסומת הומוריסטית, אך הומור זה אינו מובן לילדים הצופים בפרסומת, ועובדה שחלקם מחקים את הילד המופיע בפרסומת ואומרים להוריהם 'אתם לא תחליטו עלינו', ואם לא די בכך, גם הקריין בפרסומת תומך בילדים ומעודד אותם מול הוריהם".

‏‏משטראוס-עלית נמסר: "אנחנו מכבדים את החלטת הרשות השנייה ונפעל על-פיה. עם זאת, חשוב לנו לציין כי מלכתחילה הקמפיין יועד להורים ומשודר בשעות הרלוונטיות עבורם. הביטוי שמוביל את הקמפיין שגור בקרב ילדים ומהווה שלב חשוב בהתפתחותם. השיח אשר התעורר בעקבות הפרסומת, רובו המכריע חיובי ומשקף לטעמנו את חיי היום-יום של כל משפחה בישראל. הצטערנו לשמוע את תחושותיהם של אותם מיעוט הורים, אך לתחושתנו פרסומת זו נוגעת בנושא אמיתי ואותנטי באופן הומוריסטי וכן".