שטראוס יישבה תביעה ייצוגית: תתרום מוצרים ב-150 אלף שקל

נתבעה בטענה כי מעדני השוקולד שלה אינם מכילים שוקולד ■ היקף התביעה היה 228 מיליון שקל ■ תשלם לתובע 45 אלף שקל ושכ"ט עו"ד של 90 אלף שקל

חברת שטראוס תוסיף על גבי אריזות המוצרים "מעדן הגולן" ו"מעדן שטראוס" את צמד המילים "בטעם שוקולד" במקום המילה "שוקולד" בלבד; ותתרום מוצרים בשווי 150 אלף שקל לנזקקים במגדל-העמק, באמצעות עמותת "טוב וחסד" - כך נקבע במסגרת הסדר פשרה אליו הגיעה שטראוס, במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה כנגדה בטענה כי מעדני השוקולד של שטראוס אינם מכילים שוקולד.

בתביעה, ובבקשה לאישורה כייצוגית בהיקף 228 מיליון שקל, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד שטראוס, טען המבקש, יורם גלוזברג, באמצעות עו"ד גולן משעלי, כי החברה מכשילה ומטעה את הלקוחות כאשר היא מוכרת את המוצרים מעדן הגולן "שוקולד", מעדן הגולן "שוקולד מריר" ומעדן שטראוס "שוקולד" של החברה, תוך הדגשת מרכיב השוקולד שבהם - כאשר בפועל הם אינם מכילים מוצרי שוקולד כהגדרתו בתקן השוקולד.

לטענת גלוזברג, בין השנים 2005 ל-2012 הוא רכש את מעדני השוקולד של החברה, כשהוא סבור כי מדובר במוצר שוקולד ייחודי של שטראוס השונה משאר מעדני השוקולד האחרים של החברה, שעליהם שטראוס נוהגת להדגיש באופן גלוי וברור, במקום בולט על גבי האריזה, את השם המלא והעובדה שמדובר במוצרים שהינם "בטעם שוקולד".

ואולם, לטענתו, "שטראוס הציגה בפניו מצג-שווא תוך הצגת המוצרים כמוצרי שוקולד ותוך הסתרת וטשטוש העובדה כי אין מדובר במוצרי שוקולד כהגדרתו בהוראות הדין ותקן שוקולד".

שטראוס, באמצעות עו"ד חיים פרוכטר, טענה מנגד כי לא נפל פגם בהתנהלותה, וכי היא פעלה כדין, שכן הכינוי בו נעשה שימוש הוא "מעדן הגולן" או "מעדן שטראוס", והמילה "שוקולד" מופיעה מתחת לכינוי אך ורק לשם ציון הטעם ולא כחלק מהכינוי.

שטראוס הסכימה להגיע לפשרה ללא הודאה בטענות התובע הייצוגי. בהתאם להסדר הפשרה, תישא שטראוס בתשלום גמול לתובע בסך כולל של 45 אלף שקל ושכר-טרחת עורך דין לבא-כוח התובע בסך כולל 90 אלף שקל כולל מע"מ.

ההסדר אושר על-ידי בית המשפט המחוזי בחיפה.