אנגליה: אוהדים יוכלו לקנות קבוצות פושטות רגל

מפלגת הלייבור מנסה להעביר חוק שיאפשר לאוהדים להתארגן ולרכוש באופן אוטומטי את הקבוצות שלהם, במידה ואלו ייקלעו לכינוס נכסים או פשיטת רגל

לא פחות מ-32 קבוצות כדורגל באנגליה, רובן המוחלט מליגת המשנה ומטה במדינה, נפלו מבחינה פיננסית במהלך 10 השנים האחרונות, והגיעו למצב של כינוס נכסים או פשיטת רגל. מעבר לצרות הכספיות, אחת המכות הגדולות ביותר שמתלווה לתהליכים שכאלו, היא הפחתה אוטומטית של תשע נקודות ליגה, זאת על-פי החוק הקבוע בהתאחדות הכדורגל האנגלית. במקרים רבים, מדובר על גזירה שמורידה את המועדון לליגה נמוכה יותר - ובכך רק מגדילה את הצרות הכספיות.

כעת, ייתכן כי הסיטואציה הזאת תשתנה: מפלגת הלייבור מנסה להעביר חוק, שצפוי להיכנס לתוקף בקרוב, ויאפשר לאוהדים להתארגן ולרכוש באופן אוטומטי את הקבוצות שלהם, במידה ואלו אכן ייקלעו לכינוס נכסים או פשיטת רגל. כך מפרסם עיתון "האינדיפנדנט". לאוהדים יהיה מועד של חצי שנה להשלים את התהליך, ובמידה ויצליחו - יוכלו למנוע מהקבוצה שלהם את הפחתת הנקודות.

כיום, שלוש מבין 92 קבוצות הכדורגל המקצועניות באנגליה ובוויילס שייכות לאוהדים שלהן באופן מלא - פורטסמות', אקסטר סיטי ו-AFC ווימבלדון (כולן ישחקו בעונה הקרובה בליגה הרביעית בחשיבותה). במחזיקת גביע הליגה, סוונזי סיטי מהפרמיירליג, קרן האוהדים של המועדון מחזיקה ב-20% מהשליטה.