כלל ביטוח מפחיתה הטבת האופציות ליו"ר הנכנס דני נוה

מחירי המימוש החדשים ינועו בטווח של 72.5-77.5 ש' למניה, כך שהשווי ההוגן של האופציות יירד מ-2.9 מיליון שקל ל-2.3 מיליון שקל ■ פעילויות כלל פקטורינג ומימון יימכרו לבנק אוצר החייל

לקראת אסיפת בעלי המניות שתכונס בעוד שבוע כדי להצביע על תנאי העסקתו של יו"ר הדירקטוריון הנכנס דני נוה, הודיעה ביום חמישי האחרון כלל ביטוח על הקטנת הטבת האופציות בתנאי ההעסקה.

מחירי המימוש החדשים של האופציות שיוקצו לנוה ינועו בטווח של 72.5-77.5 שקל למניה, ועקב כך ירד השווי ההוגן של האופציות (למימוש ל-0.14% ממניות החברה) מ-2.9 ל-2.3 מיליון שקל.

חבילת השכר של נוה - המעוררת ביקורת רבה בשוק ההון - כוללת שכר בסיס של 110 אלף שקל ברוטו לחודש צמוד למדד (עלות שנתית של כ-2.1 מיליון שקל), אופציות בשווי כלכלי של 2.3 מיליון שקל, וכן בונוס שנתי של עד 1.7 מיליון שקל (אם החברה תעמוד ביעדיה, מדובר בבונוס של כמיליון שקל) - כל זאת עבור 85% משרה.

נוסף על כך יהיה נוה זכאי ל"מצנח זהב", הכולל תקופת הודעה מוקדמת של כשלושה חודשים ודמי הסתגלות של שישה חודשים נוספים, שיינתנו לו בכל מקרה אם פוטר (נזכיר כי החברה נמצאת כיום "על המדף", והשליטה בה צפויה להימכר בקרוב). אישור תנאי השכר של נוה, באסיפה שתתקיים ב-14 ביולי, מותנה ברוב מקרב בעלי מניות המיעוט של כלל ביטוח.

תנאי העסקה של נוה כוללים גם כמה תנאים שנמצאים מתחת לרף שניתן עד כה לבכירים אחרים בקבוצה. בין היתר מדובר בכך שבעוד שמנהלים בכירים אחרים בחברה רשאים לקבל דמי הסתגלות של 6 חודשים גם אם התפטרו בשל חילופי בעלויות וזאת עד ל-12 חודשים ממועד קרות חילופי הבעלות (דמי ההסתגלות האמורים ניתנים למימוש במקרי התפטרות רק לאחר תקופת כהונה מסוימת), הרי שנוה לא זכאי להקלה זו. כמו כן, נוה, שחוזהו הינו לתקופה של 3 שנים, הינו הראשון שהבונוס שלו בכלל ביטוח הינו רב שנתי מדורג. כך, חלק מהבונוס ישולם לו רק בשנה העוקבת ורק אם החברה תעמוד ביעדים. כמו כן, הבונוס השנתי שלו נגזר מיעד רווח כולל של לא פחות מ-300 מיליון שקל.

עסקה עם בנק אוצר החייל

בד בבד ממשיך איזי כהן, מנכ"ל קבוצת כלל ביטוח, במלאכת צמצום פעילויות שאינן בליבת העסקים הביטוחית-פנסיונית של הקבוצה. לאחר שמכר את מרבית פעילויות הפיננסים של הקבוצה, חתם כהן על עסקה למכירת פעילויות כלל פקטורינג ומימון לבנק אוצר החייל, שבניהול ישראל טראו ובשליטת הבנק הבינלאומי.

במסגרת העסקה סיכמו הצדדים על מכירת תיק הלקוחות של כלל פקטורינג לבנק, תוך שהחברה תמשיך לבצע את גביית החובות הקיימים בתיק. בתמורה ישלם אוצר החייל לכלל פקטורינג תשלומים לשיעורין על פני ארבע שנים, שיחושבו כשיעור מתוך פעילות תיק הלקוחות המועברים באוצר החייל.

בכלל ביטוח מציינים כי מדובר בעסקה שאינה מהותית לחברה. העסקה תבוצע באופן הדרגתי בתוך ארבעה חודשים ממועד השלמתה, שכפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

אם פעילות הפקטורינג תועבר בהצלחה ובמלואה לאוצר החייל, ההון העצמי של החברה ייוותר בידי כלל ביטוח, ונוסף על כך תקבל קבוצת הביטוח 1.09% מיתרת האשראי שתנוהל אצל אוצר החייל על פי חישוב שנתי.

על פי הערכות, נראה שהתמורה הכוללת תסתכם בסביבות 10 מיליון שקל על פני ארבע שנים. כלל ביטוח החלה בהליך ראן-אוף בפעילות האשראי הצרכני. בימים אלה ממשיכים בחברה במגעים מתקדמים עם בנק ירושלים לגבי חבר הבורסה שלה.