רווחי שטראוס זינקו ב-57%; גליה מאור מצטרפת לדירקטוריון

הרווח התפעולי הניהולי הסתכם בכ-214 מיליון שקל, זינוק של 27.5%, בעיקר על רקע גידול ברווחי מגזר הקפה הבינלאומי ובתחום המטבלים והממרחים הבינלאומי

רווחי חברת שטראוס זינקו ב-57% ברבעון הראשון של 2013 והסתכמו ב-103 מיליון שקל - כך עולה מהדוחות הכספיים שפרסמה הבוקר (ג') החברה.

הזינוק ברווח של שטראוס הושג על אף ירידה של 2.5% במכירות, שעמדו על 2 מיליארד שקל. ההיחלשות בהכנסות נבעה מירידה במכירות יצוא קפה ירוק בברזיל וייסוף השקל מול הריאל הברזילאי. בנטרול שני רכיבים אלה נרשמה עלייה של 18% במכירות.

הרווח הגולמי של שטראוס עלה ב-4.9% ל-767 מיליון שקל, המהווה שיעור רווחיות גולמית של 38.1%, לעומת 35.4% ברבעון המקביל אשתקד. ה

רווח התפעולי הניהולי (EBIT) הסתכם בכ-214 מיליון שקל, זינוק של 27.5%, בעיקר על רקע גידול משמעותי ברווחי מגזר הקפה הבינלאומי ובתחום המטבלים והממרחים הבינלאומי.

"הפעילות הבינלאומית של שטראוס ממשיכה להוכיח את עצמה ומשפרת את רווחיה, למרות שינויים משמעותיים בשערי המט"ח", מסר המנכ"ל גדי לסין. "במקביל, בסיס הפעילות שלנו בישראל ממשיך בביצועים חיוביים. הקבוצה מציגה תוצאות תפעוליות חזקות, בעיקר הודות לשיפור במגזר קפה בינלאומי ובתחום המטבלים והממרחים הבינלאומי, וכן תוצאה מהמשך ביצוע תהליכי התייעלות בכל עסקי הקבוצה.

"לצד אלה, אנו ממשיכים להשקיע במנועי הצמיחה העתידיים של הקבוצה ובחדשנות בכל תחומי הפעילות, במטרה להמשיך ולספק ערך של ממש לצרכנים ולהתחזק כקבוצה מובילה".

במקביל הודיעה החברה על הצטרפות גליה מאור לדירקטוריון שטראוס. מאור כיהנה בעבר כמנכ"לית בנק לאומי.

"גליה מאור מצטרפת לדירקטוריון שטראוס אשר מורכב ממגוון דירקטורים המביאים עימם יכולות עסקית, פיננסיות, ניהוליות, אקדמאיות וכלכליות", מסרה יו"ר הקבוצה עפרה שטראוס. "מגוון האנשים, הניסיון, הדעות והיכולות מאפשר לנו להבטיח תהליכי קבלת החלטות איכותיים. אני משוכנעת כי ניסיונה ויכולותיה יוצאות הדופן של מאור ייצרו תרומה וערך ייחודי להתפתחותה העתידית של קבוצת שטראוס בארץ ובעולם. אני מברכת את גליה על הצטרפותה לדירקטוריון שטראוס".