יועצי השקעות - משקיעים בליש"ט? חשוב שתדעו את זה

אם תהיתם מדוע איבדה לאחרונה הלירה שטרלינג מערכה, אתר CNBC הציע בסוף השבוע כמה סיבות לכך

אם תהיתם מדוע איבדה לאחרונה הלירה שטרלינג מערכה, אתר CNBC הציע בסוף השבוע כמה סיבות לכך.

הסיבה הראשונה היא האולימפיאדה.

"ללא ספק יש רגיעה לאחר התנופה שהיתה בתקופת האולימפיאדה", אמר מיכאל פלבניק, מנהל בסיטי גרופ. ויש גם סיבות אותן פלבניק מכנה: "חוסר היכולת של אנגליה לייצר צמיחה". לדבריו, בריטניה מיישמת צנע בזמן שמדינות אחרות מנסות לדרבן את הצמיחה. הוא הסביר שהסיבה לצמיחה האיטית יחסית, נעוצה בגישתה של הממשלה. גם נסיונותיו של הבנק המרכזי להגביר את הצמיחה באמצעות הרחבה כמותית לא היו מספקים בשלב זה.

פלבניק הזהיר שאם לא ינקטו צעדים נוספים לתמרוץ הכלכלה, לא נזכה לראות אפילו צמיחה דלה. הוא מצדו, מצפה שהבנק המרכזי של בריטניה ימשיך את התוכנית שלו מהשנה שעברה. "אני סבור שהצעד הבא של הבנק המרכזי של אנגליה, יהיה להוריד את הריבית, וכתוצאה מכך נראה שגם הלירה שטרלינג תחלש", הוא אמר.

נזכיר, כי אמש הסתיים הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, בו למרות הרוחות האופטימיות, היו מי שבחרו בגישה אופטימית פחות. "כשהגעתי לדאבוס ביום שלישי נאמר כי הסכנות הממשיות והמיידיות פחתו. היום, שבת, כבר מדברים על כך שהן נעלמו. זה פשוט לא נכון - הסיכונים פחתו אבל לא נעלמו", אמר אתמול ד"ר מארק קרני, נגיד הבנק המרכזי של קנדה ומי שיחליף את מרווין קינג כנגיד הבנק המרכזי של אנגליה".