שטראוס השלימה את רכישת חברת לה קפה הרוסית

השקיעה 13.4 מיליון דולר ברכישת 49% ממניות לה קפה, זאת לאחר שבסוף 2010 רכשה 51% מהמניות ונכסים נוספים תמורת כ-50 מיליון דולר

קבוצת שטראוס ממשיכה להרחיב את פעילות הקפה שלה. היום (א') עדכנה יצרנית המזון של משפחת שטראוס על השקעה של כ-50 מיליון שקל (13.4 מיליון דולר) ברכישת 49% ממניות "לה קפה" (Le cafe) הרוסית, ובכך הגיעה להחזקה מלאה בחברה.

בשטראוס מתכננים לממן את העסקה ממקורותיה העצמיים של החברה, ומציינים כי היא כפופה לאישור רשות ההגבלים העסקיים ברוסיה.

שטראוס רכשה בסוף 2010 את מניות השליטה ב"לה קפה" תמורת כ-50 מיליון דולר, השקעה שכללה, נוסף על מניות, גם נכסי נדל"ן המשמשים את הפעילות, וסכום שהושקע בהקמת מפעל לייצור קפה קלוי וטחון. רוסיה היא אחד ממקורות הצמיחה לפעילות הקפה של שטראוס, והחברה ביצעה שם כמה השקעות בתחום בשנים האחרונות.

שוק הקפה ברוסיה ובמדינות חבר העמים לשעבר הוא השני בגודלו בפעילות הקפה של שטראוס, אחרי ברזיל, ואחראי על כ-20% ממכירות הקפה של החברה. עיקר הפעילות שם מתרכזת בתחום הקפה הנמס, ושטראוס היא בעלת נתח השוק השלישי בגודלו בשוק זה.

השוק הרוסי בולט, כאמור, בתרומתו לצמיחת מכירות הקפה של שטראוס, ולאחרונה עלו לגביו ידיעות הנוגעות לאפשרות מכירת פעילות החברה שם, אולם המהלך מהיום מעיד כי שטראוס ממשיכה לנקוט אסטרטגיית צמיחה.

ב-9 החודשים הראשונים של 2012 זינקו הכנסות הקפה של שטראוס ברוסיה ובמדינות חבר העמים לשעבר ב-23.5% ל-608 מיליון שקל, צמיחה שעיקרה מהשוק הרוסי.

פעילות הקפה של שטראוס אחראית לכ-50% מהכנסות הקבוצה, וב-9 החודשים הראשונים של 2012 היא צמחה ב-11% ל-3.1 מיליארד שקל.

שטראוס קפה נחשבת כיום לחברת הקפה הרביעית בגודלה בעולם, ומעסיקה כ-6,250 עובדים.

טוד מורגן, מנכ"ל שטראוס קפה, מסר היום כי "העסקה מאפשרת לשטראוס רוסיה להמשיך בפיתוח היכולות שלה בתחומי הייצור ושרשרת ההספקה, לצד שיפור מבנה העלויות והיעילות התפעולית".

בשבוע שעבר השלימה שטראוס, המנוהלת על-ידי גדי לסין, גיוס של כ-250 מיליון שקל בהנפקת אג"ח.

פעילות שטראוס
 פעילות שטראוס