נחת על סיר הבשר: קפלינסקי נכנס לתפקיד מנכ"ל נשר

‎‎סגן הרמטכ"ל לשעבר שימש עד החודש שעבר כמנכ"ל בטר פלייס ישראל‏

‎‎זמן קצר לאחר שעזב את ניהול מיזם הרכב בטר פלייס ישראל, האלוף במיל' משה קפלינסקי נכנס לתפקידו החדש כמנכ"ל יצרנית המלט נשר. ל"גלובס" נודע כי קפלינסקי כבר החל בסבב פגישות עבודה, כחלק מתהליך ההיכרות עם החברה מקבוצת כלל תעשיות (כת"ש).

בעקבות חשיפת "גלובס" לפני כחודש על מינויו הצפוי של קפלינסקי לתפקיד, הודיע מנכ"ל נשר, יואל פלדשו, על פרישתו מהתפקיד. פלדשו, שמונה על-ידי בעל השליטה הקודם בכת"ש, נוחי דנקנר, ייחס את פרישתו להעברת השליטה בחברה, אחרי כהונה של עשור בתפקיד.

ביולי 2012 השלים המיליארדר לן בלווטניק את רכישת השליטה בכלל תעשיות מידי אי.די.בי של דנקנר, תמורת 1.27 מיליארד שקל.

‏‏‏נשר היא ההחזקה המרכזית של כת"ש (75%), ויתרת מניותיה מוחזקות על-ידי החברה האירית ‏CRH‏.

מדוחות כת"ש עולה, כי בתשעת החודשים הראשונים של 2012 גדלו הכנסותיה של נשר בכ-8% ל-1.35 מיליארד שקל, בעיקר כתוצאה מעלייה כמותית במכירה לשוק המקומי, שקוזזה בירידה במכירות לרשות הפלסטינית.

בשורה התחתונה, רווחי נשר בינואר-ספטמבר 2012 עמדו על 109 מיליון שקל - דומה לרווח שהציגה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2011.

האתגר העיקרי שאתו יידרש קפלינסקי להתמודד עם כניסתו לתפקיד הוא מסקנות ועדת הרשקוביץ לעידוד התחרות בתחום הביניים. כיום, כ-85% מההיצע בשוק המלט מוצע על-ידי נשר, המוגדרת מונופול.

‏הוועדה בראשות הממונה על התקציבים באוצר, גל הרשקוביץ, כבר הגישה את מסקנות הביניים שלה, והיא מתכוונת ליצור שוק מלט חדש שבו יפעלו שני יצרנים מקומיים עד 2022, יבואני קלינקר (חומר הגלם העיקרי למלט) נוספים ויבואנים נוספים בכלל.

קפלינסקי סיים את תפקידו כסגן הרמטכ"ל בסוף 2007, אחרי 32 שנות שירות צבאי, וזמן לא רב לאחר מכן מונה למנכ"ל בטר פלייס ישראל, שבשליטת החברה לישראל של עידן עופר. עם ההודעה על פרישתו בחודש נובמבר מסר קפלינסקי: "לפני כחמש שנים הכיר לי עידן עופר את שי אגסי, שחזונו ליציאה מהתלות בנפט העניקה לי השראה להצטרף לחברה צעירה ושאפתנית שנקראה בטר פלייס. היום אני יכול לומר עד כמה אני גאה בצוות שלי ובעבודה החלוצית שעשינו בהקמת התשתית הראשונה בעולם לרכב החשמלי.

‏"זהו הזמן לכניסתו של דור חדש של מנהיגים לחברה, שיוכלו להצעיד את בטר פלייס קדימה. עבורי, זהו הרגע להמשיך קדימה ולמצוא משימה מאתגרת אחרת, לא פחות מעניינת ומספקת ממה שחווייתי בבטר פלייס". ‏‎‎‏