השיחה: לנדסברג, מרידור ונשיץ מדליקים

בכירי לשכות המסחר והתעשייה הדו-לאומיות חוגגים חנוכה ■ ליב"י מגייסת בפריז ■ ולאוטמן מקבל אות "עמית כבוד"

בכירי לשכות המסחר והתעשייה הדו-לאומיות בישראל, בראשותו של עו"ד חיים אהרון, יו"ר הארגון, אירחו לערב גאלה בהילטון תל-אביב כ-50 נשיאי לשכות מסחר ושגרירים מכל רחבי העולם. המשלחת הגיעה לארץ להשתתף בוועידת ישראל לעסקים 2012 של "גלובס", שנערכה בראשית השבוע. את יום שני בערב בילו האורחים עם בכירי עולם העסקים הישראלי והשתתפו בטקס הדלקת נר שלישי של חנוכה. במהלך האירוע הוכרז על הקמת הנהגה עולמית ללשכות המסחר, שתיבחר על-ידי ועדה בראשותו של עו"ד אהרון.


שרית רסין ברונו לנדסברג / צילום: ארז ליכטפלד
 שרית רסין ברונו לנדסברג / צילום: ארז ליכטפלד

אורח הכבוד של הערב היה השר דן מרידור. הדליקו נרות: אמנון דותן יו"ר חברת נשר, דויד הרצקי סגן יו"ר הארגון, שרה ביסר יו"רית לשכת מסחר ניו-יורק-ישראל ואורני איזיקסון. הצטרפו לשירת מעוז צור משותפת: ברונו לנדסברג בעלי סנו; שרית רסין מבעלי אופטיקנה; עו"ד יהודה רוה שעבר רק לאחרונה להתגורר בתל-אביב בבניין השופטים בשכנות לשר הביטחון; אירית איזיקסון; גד ואתי פרופר; נחמה ועו"ד גד נשיץ; מריה אהרון רעיית המארח ויו"רית מחלקת יחסים בינלאומיים של ביה"ח "אסף הרופא" שהגיעה היישר מרומא; עמי לפידות; עו"ד עמיחי עורקבי שהגיע עם שגריר קוריאה וסיפר כי בלשכת המסחר ישראל-קוריאה מסיימים בימים אלה את גי בוש הטיוטה הסופית להסכם סחר חופשי עם ישראל; שמואל שניצר; צביקה אורן; אלה ויאיר שמיר; אוריאל לין; עופר זקס מנכ"ל מכון היצוא ועוד רבים.

מארח לפי התור

ערן תור, מנכ"ל חברת idigital, ערך השבוע אירוע חברה בבר הפיצ'ר בהרצליה פיתוח, לכבוד חג החנוכה. האירוע כלל, על-פי המסורת, הדלקת נרות והצגת מיזמים ושיתופי הפעולה שמנהלת החברה. כחלק משיתוף פעולה חדש של idigital ו-012 מובייל תור הפתיע את עובדיו כאשר איל קיציס, הפרזנטור של 012, קפץ מהקהל לכיוון הבמה וביצע עמו קטע קומי. במהלך הערב נהנו הנוכחים גם מהופעה של הזמר עברי לידר.

ערן תור, איל קיציס, חנוכה ב-idigital /צילום: לם וליץ סטודיו
 ערן תור, איל קיציס, חנוכה ב-idigital /צילום: לם וליץ סטודיו

ערן תור ואיל קיציס

לידר חש בנוח עם הקהל עד כדי התייעצות בבחירת השירים ששר. בהמשך לפרזנטציה שנערכה במקום לכבוד הגעתו השבוע לישראל של האייפון 5, סיפר הזמר שהגיטריסט שלו הקדים את עובדי החברה וכבר משתמש במכשיר החדיש.

מפריז באהבה

שעה שמדינת ישראל נמצאת תחת התקפה דיפלומטית קשה בגלל הכרזתה על הרחבת הבנייה בהתנחלויות, ערכה קרן לב"י אירוע התרמה לחיילי צה"ל בקהילה היהודית בפריז. לאירוע, שהתקיים תחת אבטחה כבדה, הגיעו כ-700 מראשי הקהילה היהודית אשר תרמו כ1.5 מיליון שקל.

אריק שישפורטס, אשר גולדשלאגר, יוסי גל, קרן ליב
 אריק שישפורטס, אשר גולדשלאגר, יוסי גל, קרן ליב

שישפורטיס, גולדשלאגר וגל

אשר גולדשלאגר, יו"ר קרן לב"י, סיפר כי רק לפני כחודש במהלך מבצע "עמוד ענן" תרמו ידידי קרן לב"י בעולם כ-2 מיליון שקל בשלושה ימים בלבד למען חיילי צה"ל והודה לידידי לב"י בצרפת שהתגייסו. בין הנוכחים באירוע: שגריר ישראל בצרפת יוסי גל, גלדיס טיבי יו"רית הקהילה העסקית-יהודית בפריז, אריק שישפורטיס מנכ"ל בנק הפועלים באירופה, יורם אלגברלי מנכ"ל אל-על באירופה, גואל מרקי נשיא הקהילה היהודית בפריז, פסקל זיתון מומחה בכיר לרדיולוגיה התורם רבות לישראל ועוד.

איתני משיקים

משפחת איתני, מבעליה של רשת ביתילי, ערכה בשבוע שעבר אירוע השקה חגיגי לרגל פתיחת חנות הדגל של החברה "ביתילי קונספט", ב-Design Center בבני ברק. בחנות, המשתרעת על שטח של 1200 מ"ר הושקעו כ-6 מיליון שקל. את אולם התצוגה עיצב מיכאל אזולאי ומוצגת בו קולקציית רהיטים בעיצובו של דניאל חסון. שחקנים צעירים איישו את פינות הישיבה והציגו סיטואציות מוכרות מכל סלון ישראלי. כיבדו בנוכחותם: שלמה ועתליה שמלצר, אליעזר פישמן ובנו אייל פישמן, רוני שאטן, שרגא ברוש, מוטי סלע מנכ"ל אשטרום תעשיות, ליליאנה אדאדי (מור) מנכ"לית דיזיין סנטר, רמי יהושע, אירינה שלמור ועוד.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"

הכבוד ללאוטמן

המרכז האקדמי רופין העניק השבוע אות "עמית כבוד" מטעמו לתעשיין דב לאוטמן. התואר ניתן ללאוטמן על פועלו החינוכי והחברתי. נשיאת רופין, פרופ' שוש ארד, שיבחה: "לאוטמן השכיל, מתוך מודעות חברתית עמוקה, לשלב במפעליו את הפסיפס הישראלי כולו". לאוטמן שנשא דברים אחריה הצטנע ואמר: "אתם נותנים לי יותר כבוד ממה שמגיע לי. אבל מה שיעשה את החברה חסונה יותר, את הכלכלה יציבה יותר ואת הביטחון חזק יותר, זה רק החינוך".

שוש ארד, מנואל טרכטנברג, דב לאוטמן, יעקב פרנקל, סטנלי פישר,
 שוש ארד, מנואל טרכטנברג, דב לאוטמן, יעקב פרנקל, סטנלי פישר,

ארד, טרכטנברג, לאוטמן, פרנקל ופישר

לאוטמן התקבל במחיאות כפיים והקהל אף נעמד על רגליו כאשר הועלה לבמה. נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, נצפה במהלך הערב מסתודד ארוכות עם קודמו בתפקיד פרופ' יעקב פרנקל. עוד נכחו: יו"ר המל"ג פרופ' מנואל טרכטנברג ומנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר ויו"ר הוועד המנהל של המרכז האקדמי רענן דינור.