למשה קפלינסקי הוצע לשמש מנכ"ל נשר

אתמול הודיע משה קפלינסקי כי הוא פורש מתפקיד מנכ"ל בטר פלייס ■ כלל תעשיות: "יואל פלדשו, מנכ"ל נשר, מכהן בתפקידו בהצלחה גדולה"

חברת כלל תעשיות, שבשליטת המיליארדר לן בלווטניק, מנהלת מגעים ראשוניים לצירופו של משה קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס הפורש, ככל הנראה לתפקיד מנכ"ל יצרנית המלט נשר. כך נודע ל"גלובס".

קפלינסקי, סגן הרמטכ"ל לשעבר, הודיע אתמול על עזיבת בטר פלייס, מיזם הרכב החשמלי שנקלע לקשיים, לאחר כחמש שנים בתפקיד. מנכ"ל נשר כיום הוא יואל פלדשו, שזכה אשתקד לשכר בעלות של 3.2 מיליון שקל.

אבי פישר, יו"ר ומנכ"ל כלל תעשיות, הגיב: "יואל פלדשו, מנכ"ל נשר, מכהן בתפקידו קרוב לעשר שנים בהצלחה גדולה. הוא אחד המנהלים המוכשרים והמוצלחים בתעשייה הישראלית, ונשר התברכה בהנהגתו בעשור האחרון".

בחודש יולי השנה רכש בלווטניק את מניות השליטה בכלל תעשיות (49.9%), מידי אי.די.בי של נוחי דנקנר, תמורת 1.27 מיליארד שקל. כלל תעשיות היא חברת החזקות בתחומי התעשייה, הטכנולוגיה והביומד.

החזקתה הבולטת של כלל תעשיות היא חברת ' משאב, בעלת השליטה במונופול המלט נשר ובחברת השינוע תעבורה. בנוסף, כת"ש מחזיקה במספר חברות תעשייתיות, ובהן נייר חדרה, רשת גולף, יפאורה וכלל תעשיות ביוטכנולוגיה.

עלייה בהכנסות, ירידה ברווח

נשר היא ההחזקה המרכזית של כלל תעשיות (75%), ויתרת מניותיה (25%) מוחזקות על ידי החברה האירית CRH. מדוחות כלל תעשיות למחצית הראשונה של השנה, עולה כי הכנסות נשר גדלו ב-9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והגיעו ל-925 מיליון שקל. זאת בעיקר כתוצאה מעלייה כמותית במכירה לשוק המקומי, שקוזזה בירידה במכירות לרשות הפלסטינית.

למרות הגידול בהכנסות, ברווח הנקי חלה ירידה של 17.3%, לרמה של 91 מיליון שקל, בעיקר בשל עליית תשומות אנרגיה.

מפעל נשר מחזיק בתחנת כוח פרטית, המופעלת בגז טבעי שנרכש מידי ספקית הגז המצרי EMG. כתוצאה מהפסקת הזרמת הגז גדלו הוצאות האנרגיה של המפעל. בשנה הבאה אמורה משאב לקבל גז ממאגר "תמר", לאחר שחתמה על הסכם עם השותפות בו, שבמסגרתו היא תרכוש מהן גז טבעי במשך 15 שנה.