עשרות אלפים הפגינו ברחובות לונדון במחאה על תוכנית הצנע

ההפגנה באה בעקבות תוכנית הקיצוצים שממשלת בריטניה מנהיגה וההחלטה שלה להפחית מסים לעשירים ■ "הממשלה הופכת את החיים במדינה לקשים במיוחד"

עשרות אלפים הפגינו היום (שבת) בלונדון במחאה על תוכנית הקיצוצים שהממשלה הבריטית מתכוונת להעביר במטרה להפחית את החוב של המדינה שעומד כעת על כ-1.7 טריליון דולר. ההפגנה הייתה רועשת עם קריאות נגד התוכנית של הממשלה אך לא היו הפרות סדר והיא עברה בשקט.

בהפגנה שהתקיימה היום השתתפו ארגוני עובדים, פעילים נגד מלחמות, מנהיגים מתנועות השמאל, פעילים קהילתיים ופעילים נוספים. המפגינים מחו על כוונת הממשלה הבריטית לבצע קיצוצים נרחבים בהוצאות על השירותים הציבוריים במדינה. למרות שתוכניות הצנע נחלו הצלחה מסויימת, הכלכלה הבריטית רשמה רבעון שלישי רצוף של התכווצות.

הפעולה שנקטה הממשלה השמרנית בבריטניה בתחילת השנה לא הגבירה את חיבת הציבור כלפיה כשהודיעה על הפחתת המסים עבור עשירי המדינה, מהלך מנוגד למה שקורה בשאר מדינות אירופה.

"הממשלה הופכת את חייהם של מיליוני אזרחים לקשה במיוחד וזאת בעקבות הקיצוצים בשכר שהממשלה עושה בעוד שהיא מפחיתה מסים לעשירים", אמר ברנדן ברבר, חבר באחד מארגוני העובדים שארגנו את ההפגנה. "תוכנית הצנע פשוט נכשלת".