גוגל תעניק כרטיסי אשראי לחברות קטנות ובינוניות באנגליה

גוגל תעניק לחברות קו אשראי לרכישת מוצרים בפלטפורמת הפרסום שלה ■ המהלך בא לאחר פיילוט מוצלח שנמשך כשנה בארצות הברית ■ גוגל לא פוסלת אפשרות שהיא תעניק שירותים פיננסים נוספים

חברת גוגל תתחיל לשווק היום באנגליה סוג של כרטיס אשראי שיאפשר לעסקים קטנים ובינוניים לרכוש את שירותי הפרסום של החברה מבלי שיצטרכו לשלם במזומן. השירות יהיה זמין בשלב הראשון באנגליה בלבד, ובמידה ויצליח גוגל צפוייה להרחיב את השירות למדינות נוספות.

השירות יאפשר בעצם לעסקים לקחת הלוואה בהיקף של 200 עד 10,000 דולר לרכישת "מוצרים" בתוכנית הפרסום AdWords של גוגל. על פי אדריאן דרורי, אנליסטית בחברת Ovum, מדובר בצעד מאוד חכם מצידה של גוגל.

חלק גדול מהחברות שמשתמשות בפלטפורמת הפרסום של גוגל הינן חברות בגודל בינוני וקטן, והמהלך הזה של החברה יאפשר לחברות המצליחות שבינהן לקבל קו אשראי מגוגל על מנת לעזור להן להגדיל את המכירות שלהן. "הבעיה המרכזית של חברות בסדר גודל כזה הינה תזרים המזומנים", אומרת דרורי.

השקת השירות החדש של גוגל בא לאחר פיילוט שנמשך כשנה בארצות הברית והוגדר כהצלחה. הגזבר של גוגל ברנט קליניקוס אמר לעיתון ה"פייננשל טיימס" כי הפיילוט הראה כי מתן ההלוואות הללו עזר לחברות לפרסם יותר. בעיתון מדווחים כי גוגל לא פוסלת אפשרות שהיא תיכנס יותר עמוק לתחום השירותים הפיננסים.