מנכ"ל אסם: "דחינו את העלאות המחירים במשך שנתיים"

מנכ"ל אסם, איציק צאיג: "המחיר של הקפה עלה יותר ואז ירד" ■ מגיב לטענות קמעונאים על כך שהם קונים במבה של מתחרים בחצי מחיר מבמבה אסם: "המוצר שלנו הוא עם רמת איכות וטעם שונה" ■ "אנחנו מבינים לליבו של הצרכן"

"איננו יכולים לספוג עוד את העלייה במחירי התשומות" - כך מסביר מנכ"ל אסם, איציק צאיג, את המהלך של החברה לייקר את מוצריה בשיעור ממוצע של 4.8%. (לסיפור המלא)

בשיחה עם "גלובס" מסביר צאיג כי "אסם העלתה מחירים רק פעם אחת ב-4 השנים האחרונות, וגם זה היה רק ב-3.6%. היא ספגה את ההתייקרויות בכך דרך אפשרית כדי לדחות את עליית המחירים, וגם העלייה הנוכחית היא בשיעור מתון בהשוואה לעליות בתשומות".

- זהו, המחאה מתה ואיתה גם הבושה להעלות מחירים?

"אנחנו תמיד אמרנו שהצרכן צודק מבחינתו בדאגה שלו בנושא המחירים, והוא שואף למחירים המתאימים לכוח הקנייה וליכולות שלו. שוב, לא מדובר בהעלאה שרירותית אלא בדברים שלא נמצאים בשליטתנו - עליית מחירי חומרי גלם כמו סחורות, חשמל, דלק, מים וארנונה".

- אבל יש חומרי גלם שמחירם נמוך מאוד בהשוואה לינואר 2011, ובכל זאת אתם מעלים מחירים; מחיר הקפה בעולם, למשל, נמוך בכ-33% מרמתו בינואר 2011, ולמרות זאת החלטתם לייקר את מוצרי הקפה בכ-6%.

"המחיר של הקפה עלה יותר ואז ירד. יש גם שני סוגים של קפה, ואין בהכרח קורלציה במחירים שלהם. אלה שני זנים שמתנהגים לפעמים אחרת. בשיא, המחיר עלה ב-90% ואז התחיל לרדת".

- קמעונאים מספרים לנו שהם קונים במבה מיצרנים אחרים ב-1.1 שקלים, ואסם מוכרת להם ב-3 שקלים...

"קשה לי להתייחס למחירים האלה, כי אני לא מכיר אותם. הבמבה של אסם שונה מכל מיני דמויי במבות אחרות, ולכן העלויות שונות. במבה מורכבת מתירס וחמאת בוטנים, והתירס עלה ב-50% בחודשים האחרונים, וחמאת בוטנים גם התייקרה".

- אבל גם אותם יצרנים מתמודדים עם אותן תשומות, אז איך זה שהם מסוגלים למכור לרשתות במבה ב-1.1 שקלים?

"המוצר שלנו הוא עם רמת איכות וטעם שונה".

- האם אתם חוששים מחידוש חרם הצרכנים?

"אנחנו מבינים לליבו של הצרכן ורגישים לצרכיו. דחינו את העלאת המחירים שנתיים, ואי-אפשר לספוג את זה יותר".

אוסם אסם
 אוסם אסם