גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השיחה: לנדסברג וקונדה בפרמיירה של "ריצ'רד השלישי"

הרב לאו סוגר מעגל ■ אפרת פלד נבחרת ■ עליזה יפו מחליפה ■ וגם: ליאורה עופר מתחדשת בפסל

בעיצומם של חגי תשרי, שעה שרבים מבלים את זמנם מעבר לים, נערכה בחמישי בערב הפרמיירה להצגה "ריצ'רד השלישי", לחברים באגודת ידידי התיאטרון הקאמרי. ליאורה עופר, העומדת בראש אגודת הידידים, קיבלה את פני הבאים לצפייה משותפת בהצגה שפתחה את עונת המנויים של התיאטרון. המחזה עוסק בחייו של ריצ'רד השלישי, פוליטיקאי תאב שלטון וכוח, המפלס את דרכו אל כיסא המלוכה כשהוא דורך על גופותיהם של כל העומדים בדרכו, לרבות בני משפחתו הקרובים, תוך הרחבת גבולות המוסר והפיכת האסור למותר בדרך לכיבוש השלטון.

ציפי ואפרים קונדה, חוג ידידי תיאטרון הקאמרי / צילום: יוסי כהן
ציפי ואפרים קונדה

בתפקיד הראשי מככב השחקן איתי טיראן ולצדו על הבמה שחקנים רבים בהם: רותי אסרסאי, אלי גורנשטיין, יוסי גרבר, אלון דהן, הלנה ירלובה, דודו ניב, גיל פרנק, אורי רביץ, מרים גבריאלי ועוד.

דוריס ומורי ארקין, חוג ידידי תיאטרון הקאמרי / צילום: יוסי כהן
דוריס ומורי ארקין

בין ידידי התיאטרון שהגיעו וגילו סבלנות ראויה לציון לנוכח אורכה של ההצגה - כשעתיים וחצי - נצפו: ברונו לנדסברג ויהודית אולמן, מיכה גייגר, זלמן וכנה שובל, גדעון וחנה המבורגר, אלי וחנה יונס, דב תדמור, איזי בורוביץ', רוני פוקס שהגיע עם בתו, יהודית ורוני קצין, אתי כספי, רמי יהושע, אבי לוי, דרורית ורטהיים, יצחק ועדיה סוארי, דליה ואייבי נאמן, מוריאל מטלון, ציפי ואפרים קונדה, מורי ודוריס ארקין ורבים נוספים. בתום ההצגה נהנו החברים מקוקטייל חגיגי שכלל כיבוד עשיר, והוגש ברוח התקופה שבה עוסקת ההצגה - על מפות כסופות ותחת שנדלירים מעוצבים.

הרב לאו סוגר מעגל

במסגרת השינויים שעובר בנק אגוד בשנתיים האחרונות, אשר כללו מיתוג מחדש ופתיחת סניפים מעוצבים, הושק ביום חמישי האחרון סניף הדגל החדש של הבנק באחד המיקומים היוקרתיים בתל-אביב - כיכר המדינה. הסניף החדש משתרע על שטח של כ-200 מ"ר וכולל שירותי בנקאות שונים, לרבות ייעוץ השקעות, משכנתאות ובנקאות כללית.

חיים פרייליכמן, הרב ישראל מאיר לאו, זאב אבלס, חניכת סניף אגוד בכיכר המדינה / צילום: יוני רייף
פרייליכמן, לאו ואבלס

במעמד חנוכת הסניף השתתפו הבעלים של הבנק שייקה (ישעיהו) לנדאו, יו"ר הבנק זאב אבלס והמנכ"ל חיים פרייליכמן, ועימם מנהלים ונושאי תפקידים מקרב עובדי הבנק. רבה של תל-אביב, ישראל מאיר לאו, הוזמן לקבוע את המזוזה, וסיפר שהוא מתרגש לא פחות מאנשי הבנק מפני שהוא סוגר מעגל, שכן היה זה הוא שקבע את המזוזה בפתיחת הסניף הראשון של בנק אדנים כשפרייליכמן ניהל אותו ואבלס היה בתפקידו הקודם כמפקח על הבנקים, וכעת השלושה נפגשים שוב בפתיחה חגיגית של סניף בנק. לאו איחל לאנשי הבנק כי בניגוד למה שנהוג לומר בברית, הפעם הוא מאחל כי "זה הגדול - קטן יהיה".

תכירו: צ'וצ'ו עופר

ליאורה עופר, יו"רית מליסרון, הידועה בחיבתה לאמנות, הגיעה לאחרונה לביקור בתערוכה "כלבים אופנתיים" המציגה בקניון רמת-אביב שבבעלותה. מדובר במיצג אמנותי עשוי חומרים ממוחזרים. בתערוכה מגוון פסלים של כלבים הבנויים משרשראות וחלקים ממוחזרים של אופניים, ופסלים "נשיים" העשויים משמלות שעברו תהליך התמצקות.

ליאורה עופר, תערוכת
ליאורה עופר

במסגרת התערוכה ניתן גם לרכוש פסלי כלבים שעיצבה האמנית נירית לבב. שליש מהכנסות המכירה יועברו למרכז הישראלי לכלבי נחייה. עופר לא יצאה בידיים ריקות מהתערוכה ורכשה את פסל הכלבה העונה לשם צ'וצ'ו. הפסל שוקל כ-25 ק"ג. נח בראון, מנכ"ל המרכז לכלבי נחייה ואורי אבל מנכ"ל הקניון, עדכנו את עופר על השת"פ.

פלד נבחרת

אפרת פלד, יו"רית ומנכ"לית אריסון השקעות, הגיעה למקום ה-50 ברשימת נשות העסקים החזקות בעולם של המגזין פורצ'ן. פלד היא הישראלית היחידה שמופיעה השנה ברשימה היוקרתית של העיתון. זו השנה השנייה שבה מופיעה פלד ברשימה זו. פלד, בת 38, משמשת גם כדירקטורית בבנק הפועלים, בשיכון ובינוי, במלח הארץ, במיה ובקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון, וחברה בדירקטוריון הבינלאומי של מכון ויצמן למדע. פלד היא רואת חשבון מוסמכת ובעלת תואר EMBA מתוכנית קלוג-רקנאטי הבינלאומית של אוניברסיטת נורתווסטרן ארה"ב ואוניברסיטת תל-אביב. לפני שמונתה לתפקידיה הנוכחיים בקבוצת אריסון כיהנה פלד כמנהלת הכספים של הקרן המשפחתית על שם תד אריסון בישראל ובארה"ב.

הוייסים חוגגים

יואל ורוני וייס, שהפכו לבעלי קמור אביזרי תנועה, חגגו בחמישי בערב 10 שנות פעילות לחברה ואת רכישת הבעלות בה. חגיגת העשור נערכה במתחם החברה בקיבוץ משמרות וכללה ארוחת ערב מפנקת והענקת תעודות הוקרה לעובדים מצטיינים.

יובל גביש, יואל וייס, רכישת קמור אביזרי תנועה / צילום: שוקה כהן
אבי זמיר ויואל וייס

בין החברים שהגיעו לברך: סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר נוה, עו"ד חנינא ברנדס, אלוף (במיל') אבי זמיר ורעייתו חנה, יורם ולאה גלובוס, אבי בניהו דובר צה"ל לשעבר, יובל גביש ראש החטיבה העסקית בבנק דיסקונט, משה ודליה ממרוד, רונית ורמי שבירו, שירלי וייס בתו של יואל ואייל וחלי דוידס.

צלילי אופרה בהרצליה פיתוח

בביתם של עליזה ואוריאל יפו בהרצליה פיתוח, נערך אמש אירוע לרגל פתיחת שנת האופרה 2012-2013. יו"רית חוג הידידים של האופרה, דפנה מיתר, המסיימת את תפקידה ניצלה את האיוונט כדי להיפרד מהחברים וממנכ"לית האופרה חנה מוניץ. את מיתר מועמדת להחליף המארחת עליזה יפו. האורחים נהנו מקטעי האריות של אופרות נבחרות בביצועם של מיטב מזמרי האופרה הישראלית ופינאלה בביצוע הזמר יניב ד'אור.

עליזה יפו, פתיחת שנת האופרה 2012-2013 / צילום: יוסי כהן
עליזה יפו (צילום ארכיון)

בין הבאים - חובבי האופרה ונכבדי בית המשפט העליון לדורותיהם: מישאל חשין, מאיר שמגר ואשר גרוניס. עוד הגיעו: דן פרופר, ברונו לנדסברג ובנו אלכס לנדסברג, גליה מאור, יוסי גרוס, גבי לסט, אלי וליאורה לנדאו, אסתי אלקון המחותנת של שרי אריסון, גדעון וחנה המבורגר, נילי ושמואל קריב, עמי וליזיקה שגיא ועוד.

"סליחות ושיר" בנמל תל-אביב

חברת "אוצר מפעלי ים" המנהלת את נמל תל-אביב, ערכה בחמישי האחרון קונצרט "סליחות ושיר" על הדק בנמל, בהשתתפות התזמורת האנדלוסית אשדוד. בקונצרט, בהנחייתו של השחקן מתי סרי, נטלו חלק למעלה מ-30 נגנים אליהם חברו הפייטן ליאור אלמליח, הפייטנית אורית עטר והזמר אור כהן מ-The Voice, שהציגו עיבודים לפיוטים ושירים מוכרים מתפילת הסליחות.

תמיר אבני, דוד מילגרום, איריס ברץ, קונצרט סליחות ושיר בנמל תל אביב / צילום: כפיר סיון
תמיר אבני, דוד מילגרום ואיריס ברץ

על למעלה מ-1,000 הצופים שהגיעו לחזות בקונצרט הפתוח שנערך על רקע השקיעה נמנו פגם: תמיר אבני יו"ר הוועדה המנהלת של אוצר מפעלי ים, איריס ברץ סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי של אוצר מפעלי ים, דוד מילגרום מנכ"ל בסס"ח ולשעבר ראש אגף תקציבים באוצר, ד"ר רינה דגני ופרופ' אבי דגני בעלי קבוצת גיאוקרטוגרפיה, דן הלמן מקבוצת הלמן-אלדובי, דוד גינזבורג מנכ"ל חברת הביטוח קנט ועוד.

עוד כתבות

מה הפיל את מטבע הביטקוין? / צילום: Shutterstock

צניחה של 22% מהשיא: מה הפיל את מטבע הביטקוין באפריל?

מספר אירועים טלטלו את מטבע הקריפטו הגדול בעולם בחודש אפריל ● התחממות האינפלציה בארה"ב, גזר הדין של מנכ"ל בייננס לשעבר ואירוע החצייה הן רק חלק מהם ● מה הוביל לנפילת מטבע הקריפטו הגדול, ומי עוד מושפע מכך?

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

מאחורי המפגינים האנטישמיים עומדים גופים עם כיסים עמוקים

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

שפירא טרם הגיש את התפטרותו, אך בבי"ח איכלוב אישרו שכך יעשה בקרוב ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

ב-OECD מעריכים כי המלחמה תוביל לפגיעה בתוצר בישראל בהמשך השנה / צילום: ap, Ariel Schalit

ארגון ה-OECD: הצמיחה בישראל תרד, ענף הבנייה יתאושש באופן חלקי

בדוח שפרסם ה-OECD צוין כי המלחמה תפגע בתוצר של ישראל ב-2024 ● לצד זאת, להערכתם, קיים חשש כי רכיבי ההשקעות וענף הבנייה יתאוששו באופן חלקי בלבד ● בדוח מציינים לחיוב את העלאת המע"מ ל-18% ב-2025, ומעריכים כי האינפלציה בישראל תרד בהמשך השנה

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה