מנכ"ל ברקליס לשעבר יוותר על בונוסים בהיקף של 31 מ' ד'

המנכ"ל המתפטר של הבנק ויתר על הבונסוים בעקבות פרשת ריבית הליבור ■ במהלך השימוע שלו אמר יו"ר הבנק: "דיימונד החליטת לוותר על הבונוס מרצונו החופשי"

פרשת המניפולציה בריבת הליבור (הריבית הבין-בנקאית), שהתפוצצה לפני קצת יתר משבוע, ממשיכה להסעיר את המערכת הפיננסית הבריטית והיום חלה התפתחות מעניינית. יושב ראש בנק ברקליס הודיע היום שמנכ"ל הבנק המתפטר יוותר על חבילת בונוסים של 31 מיליון דולר בעקבות הפרשה.

במהלך העדות שלו בפני ועדה פרלמנטרית בבריטניה, הודיע יושב ראש בנק ברקליס מרקוס אגיוס, על כך שהמנכ"ל לשעבר של הבנק בוב דיימונד, שהתפטר בשבוע שעבר לאחר חשיפת הפרשה, החליט מרצונו לוותר על חבילת הבונוסים שמגיעה לו.

"דיימונד החליט, מרצונו החופשי, לוותר על כל הטבות או בונוסים שמגיעים לו בעקבות הפרישה שלו מהבנק", אמר אגיוס במהלך השימוע שלו שנערך בפני ועדה פרלמנטרית שמונתה על מנת לחקור את הפרשה, שהובילה בין היתר להגשת תביעה נגד הבנק בבית משפט פדראלי בניו יורק במהלך סוף השבוע.

פרשת הליבור התפוצצה בשבוע שעבר ולפיה מואשם בנק ברקליס בכך שהוא ביצע מניפולציות בריבית הליבור (הריבית הבין-בנקאית באנגליה) כמו גם בריבית היוריבור (הריבית הבין-בנקאית באירופה). בעקבות התפוצצות הפרשה, התפטר אגיוס מתפקידו בתחילת השבוע שעבר, כשיום לאחר מכן התפטר גם דיימונד מתפקדיו. בשל כך, חזרת אגיוס לתפקידו על מנת להוביל את המאמצים למינוי מחליף לדיימונד.