ייצוגית: מעדני השוקולד של שטראוס אינם כוללים שוקולד

בקשה לתביעה ייצוגית נגד שטראוס ב-228 מיליון שקל: "החברה מכשילה ומטעה את הלקוחות כאשר היא מוכרת את המוצרים מעדן הגולן 'שוקולד', מעדן הגולן 'שוקלד מריר' ומעדן שטראוס 'שוקולד'"

מעדני השוקולד של שטראוס אינם כוללים שוקולד - כך נטען בתביעה, ובבקשה לאישורה כייצוגית בהיקף 228 מיליון שקלים, שהוגשה בשבוע שעבר (ג') לבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד חברת שטראוס.

לטענת המבקש, יורם גלוזברג, באמצעות עו"ד גולן משעלי, החברה מכשילה ומטעה את הלקוחות כאשר היא מוכרת את המוצרים מעדן הגולן "שוקולד", מעדן הגולן "שוקלד מריר" ומעדן שטראוס "שוקולד" של החברה, תוך הדגשת מרכיב השוקולד בהם, כאשר בפועל הם אינם מכילים מוצרי שוקולד כהגדרתו בתקן השוקולד.

"הדגשת הרכיב שוקולד בשם המקובל (שם המוצר) כאשר הרכיב שוקולד, המופיע בשם המוצר הוא חיוני לאפיונו של המוצר ומשפיע מהותית על תפיסת המזון בעיני הצרכן... מדובר בהטעייה מהותית המהווה דריסה ברגל גסה של שטראוס את הוראות הדין", נכתב בבקשה לייצוגית.

לטענת גלוזברג, בין השנים 2005 ל-2012 רכש את מעדני "השוקולד" של החברה, כשהוא סבור כי מדובר במוצר "שוקולד" ייחודי של שטראוס השונה משאר מעדני שוקולד האחרים של החברה, עליהם שטראוס נוהגת להדגיש באופן גלוי וברור, במקום בולט על גבי האריזה את השם המלא והעובדה שמדובר במוצרים שהינם "בטעם שוקולד". לטענתו, סבר שהמוצר אף שונה ממוצרים של חברות מתחרות הנוהגות לציין על גבי האריזות כי מדובר במוצרים "בטעם שקולד".

לטענתו, "הצרכן הרואה וקורא את השם המוצר על גבי האריזה, באותיות קידוש לבנה, חושב - שלכאורה מדובר במוצר ייחודי , מוצר שוקלד... שטראוס הציגה בפניו מצג שווא תוך הצגת המוצרים כמוצרי שוקולד ותוך הסתרת וטשטוש העובדה כי אין מדובר במוצרי שוקולד כהגדרתו בהוראות הדין ותקן שוקולד".