מתי גולן בין המועמדים הסופיים לפרס ביקורת התקשורת

עוד מועמדים לפרס ע"ש אברמוביץ של האגודה לזכות הציבור לדעת: ד"ר דרור אידר, בן-דרור ימיני, איילת שקד, הרבנית שולמית מלמד והבלוגרית דבורית שרגל

העיתונאי והפובליציסט של "גלובס", מתי גולן, הוא בין המועמדים הסופיים לקבלת פרס ביקורת התקשורת ע"ש אברמוביץ, אותו מחלקת האגודה לזכות הציבור לדעת. האגודה נותנת לקהל הרחב אפשרות להצביע בעבור מי שנראה בעיניו כמועמד הראוי ביותר לזכייה בפרס.

המועמדים הסופיים האחרים הם ד"ר דרור אידר, בן-דרור ימיני, איילת שקד, הרבנית שולמית מלמד והבלוגרית דבורית שרגל. הזוכה יוכרז באירוע השנתי של האגודה לזכות הציבור לדעת ויזכה ב-5,000 דולר.

גולן זכה בפרס הישראלי לביקורת התקשורת בשנת 2000. בעבר שימש, בין היתר, כעורך הראשי של "גלובס", כתב ספרים רבים ומחזות והגיש תוכניות רדיו וטלוויזיה שעסקו בביקורת התקשורת. גם בטורו היומי ב"גלובס" הוא עוסק רבות בהתנהלותה של התקשורת.

הפרס יינתן לשני זוכים, כשהראשון יבחר על-ידי הקהל, והשני ייבחר על-ידי ועדת השיפוט הכוללת את השגריר לשעבר עו"ד ד"ר מאיר רוזן - נשיא האגודה, המשורר ארז ביטון, השגריר לשעבר זלמן שובל, חברת מועצת הרשות השנייה דליה זליקוביץ, ד"ר מור אלטשולר, אלוף במיל' אורן שחור ופרופ' אלי פולק - יו"ר האגודה.

האגודה לזכות הציבור לדעת מקיימת ביקורת ומעקב שיטתי על אמצעי התקשורת במטרה לחשוף הטיות תקשורתיות פוליטיות ותרבותיות. "זאת במטרה להעמיק את מעורבות הציבור והמוסדות האחראים בשמירה על כללי האתיקה העיתונאית וההגנה על האזרח הפרטי בפני ניצול כוחה הגובר של התקשורת נגדו", נמסר בהודעת האגודה.

ההצבעה תתאפשר בין התאריכים 5/1-22/1 באתר האגודה לזכות הציבור לדעת.