אצטדיון וומבלי יהפוך לעסק רווחי רק ב-2015

רק שמונה שנים לאחר פתיחתו יהפוך המגרש הלאומי של אנגליה לעסק מרוויח; הבעיה בינתיים: החזרי חובות גבוהים בגין תקציב הבנייה, שהסתכם ב-757 מיליון ליש"ט

יו"ר התאחדות הכדורגל האנגלית, דייויד ברנסטין, טוען כי וומבלי, האצטדיון הלאומי של אנגליה, יגיע לאיזון כלכלי בשנת 2015 - שנה אחת מאוחר יותר מהצפי הראשוני.

לטענת ברנסטין, שמצוטט באתר ה-BBC, המגרש הלונדוני רושם רווח תפעולי של בין 40 ל-50 מיליון ליש"ט בשנה. יחד עם זאת, ההתאחדות האנגלית, המחזיקה באצטדיון, עדיין נאלצת להחזיר חובות בגין בנייתו, שהושלמה ב-2007 והסתכמה ב-757 מיליון ליש"ט. תשלום החובות לא מאפשר בינתיים לאצטדיון להרוויח כסף.

מדוחות שפרסמה ההתאחדות מוקדם יותר השנה, עולה כי ב-2010 היא נאלצה לשלם 22 מיליון ליש"ט רק בגין תשלומי ריבית על החזרי החוב של המגרש. על-פי תכנון התקציב העתידי של האצטדיון, הוא אמור להפסיד כ-20 מיליון ליש"ט ב-2011, ו-12 מיליון ליש"ט בכל אחת מהשנים 2012-2014.

המודל הכלכלי של האצטדיון נשען על הכנסות ממשחקי בית של נבחרת אנגליה, משלבי חצי הגמר והגמר של הגביע האנגלי וגביע הליגה האנגלי, וכמו כן מהופעות רוק שנערכות בוומבלי.

כזכור, במאי האחרון אירח וומבלי גם את גמר ליגת האלופות בין מנצ'סטר יונייטד לברצלונה. ראשי ההתאחדות האנגלית מעוניינים שגם גמר 2015 של הצ'מפיונס ליג יתקיים באצטדיון.