הממשלה צפויה לאשר מינויה של שורץ למנהלת מינהל התכנון

בחודש שעבר פורסם ב"גלובס" כי מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה כתבו לישי כי אין מניעה למנות את שורץ לתפקיד מנהלת מינהל התכנון

האם אחרי עשרה חודשים ללא מנהל העומד בראש מינהל התכנון שבמשרד הפנים, תגיע סאגה זו לסיומה ביום ראשון הקרוב? הממשלה צפויה לאשר בראשון את מינויה של בינת שורץ למנהלת מינהל התכנון, לבקשת שר הפנים אלי ישי.

‏כזכור, בחודש שעבר פורסם ב"גלובס" כי מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, והיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כתבו לישי במכתבם כי אין מניעה למנות את שורץ לתפקיד מנהלת מינהל התכנון. זאת לאחר שישי פנה לשניים בחודש מאי בבקשה לקבל חוות דעת על טענות התנועה לאיכות השלטון ועמותת אדם טבע ודין בנוגע למועמדותה של שורץ לתפקיד מנהלת מינהל התכנון במרד הפנים.

‏ועדת האיתור החליטה בתחילת מאי להמליץ הפני ישי על מועמדותה של שורץ לתפקיד. המנהל האחרון של מינהל התכנון היה אדריכל שמאי אסיף, שפרש מהתפקיד בספטמבר האחרון ומאז נשאר תפקיד זה מיותם. אסיף עבר לכהן כפרופסור בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון.

‏על אף שאסיף הודיע על כוונתו לפרוש מהתפקיד כבר ביוני 2010, חל עיכוב בהתארגנות למינוי מחליף קבוע. רק בספטמבר 2010 - כשלושה חודשים לאחר הודעתו של אסיף - מונתה ועדת איתור למינוי מחליף באמצעות נציבות שירות המדינה.

‏הקול הקורא להגשת מועמדויות נסגר רק בסוף אוקטובר, כחודש לאחר שאסיף עזב את התפקיד, ובנובמבר, לאחר יותר מחודש ללא מנהל מינהל תכנון, מינה ישי את אדריכל דורון דרוקמן לראש מינהל התכנון הזמני עד שייבחר בעל תפקיד קבוע. בתפקידו השוטף דרוקמן הוא מנהל אגף תכנון ובקרה במינהל התכנון.

‏שורץ (47) היא בעלת תואר ראשון בגיאוגרפיה ובלימודים כלליים ובעלת תואר שני בגיאוגרפיה, שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בעבר כיהנה כסמנכ"ל תכנון וביצוע בחברה הלאומית לדרכים (מע"צ), כמתכננת הוות"ל (ועדה לתשתיות לאומיות), כמתכננת מחוז ירושלים במשרד הפנים וחברת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, כחברה במועצה הארצית לתכנון ולבנייה, חברה במועצת גנים ושמורות ומתכננת החברה להגנת הטבע.