הוט תשדרג את תשתית הרשת שלה בעלות של 550 מ' ש'

הפרוייקט צפוי להימשך עד סוף שנת 2014 ■ סוגיית מהירות הגלישה ותשתיות האינטרנט עלתה לדיון בוועידת התקשורת של "גלובס" בשבוע שעבר

דירקטוריון חברת הוט אישר אתמול (ד') השקעה של מעל לחצי מיליארד שקל, לשדרוג תשתית הרשת של החברה, כך שתהיה הראשונה בישראל להעניק שירותי טלוויזיה ואינטרנט על גבי תשתית מתקדמת של סיבים אופטיים. עלות השדרוג ברשת החברה, בהיקף של 550 מיליון שקל, כוללת את ביצוע העבודות בשטח ואת רכישת הציוד והשירותים - כאשר הפרוייקט צפוי להסתיים עד סוף שנת 2014.

שדרוג הרשת צפוי לאפשר להוט את הרחבת היצע השירותים המתקדמים ללקוחותיה בכל תחומי פעילותה של הקבוצה, כולל אספקת חבילות גלישה מהירות באינטרנט, הגדלת מספר ערוצי ה-HD והתלת מימד, הרחבת קיבולת התעבורה ברשת לטובת אספקת שירותי VOP משופרים, ושירותים עתידיים נוספים.

במסגרת הפרוייקט יבוצעו עבודות תשתית הכוללת הנחה תת קרקעית של תשתיות סיבים אופטיים וציוד נלווה. עבודות אלו יבוצעו על ידי מספר חברות קבלניות שנבחרו על ידי הוט, בחודשיים האחרונים.

"הוט רואה בשדרוג התשתיות לרשת סיבים אופטיים, קפיצת דור ביכולת להעניק שירותים מתקדמים", אמר הרצל עוזר מנכ"ל הוט. "מהלך זה מבטא היטב את שאיפתנו להתאים את היצע השירותים שלנו לצרכיו המתקדמים של הלקוח ולשמור על פער טכנולוגי מהמתחרים".

נציין כי בוועידת התקשורת שערך "גלובס" בשבוע שעבר, דיברו המנהלים הבכירים בסקטור הטלקום בין היתר על מהירויות הגלישה בישראל. בכירי החברות הסלולר התלוננו על המונופול של בזק, לדבריהם, בתחום התשתיות, וטענו כי אינה מאפשרת להם גישה נוחה לרשת. לטענתן, זה מצב זה יוצר חוסר תחרותיות בשוק התקשורת ומשפיע בסופו של דבר על הקושי בהורדת מחירי השירות לצרכן.