מהפכה כלכלית בליגות הנמוכות באנגליה

תקרת שכר, אימוץ מודל הפייננשל פייר-פליי של אופ"א, ועוד. בליגות 2-4 בחשיבותן באנגליה עושים הכל כדי להתמודד עם חובות עתק בסך 700 מיליון ליש"ט

‎‏"הפוטבול ליג", ארגון ליגות הכדורגל 2-4 בחשיבותן באנגליה, הולך להעביר שורה של רגולציות כלכליות על מנת לשפר את המצב הפיננסי הרעוע של מועדוניו.

על-פי דו"ח ה-‏Football Finance‏ של פירמת רואי החשבון ‏Deloitte‏, הסתכמו ההפסדים לפני מס של 92 הקבוצות החברות ב"פוטבול ליג" בעונת ‏‎2009/10‎‏ בשיא כל הזמנים של 600 מיליון ליש"ט. בנוסף, החובות של הקבוצות הגיעו ל-700 מיליון ליש"ט (80% מסכום זה מיוחס לליגה ה-2 בחשיבותה, "הצ'מפיונשיפ").

‏בכנס של "הפוטבול ליג" בקפריסין, הציע גרג קלארק, יו"ר הארגון, אימוץ של מודל הפייננשל פייר-פליי של אופ"א, במסגרתו קבוצות באירופה יוכלו בעשור הקרוב לבזבז רק את מה שהן מכניסות. "אני חושב שזה הכרחי כדי לצאת מהמצוקה הכלכלית", אמר קלארק. "רוב הקבוצות בצ'מפיונשיפ מסכימות להיכנס לתהליך הזה".

‏רגולציה נוספת שצפויה לעבור היא הפעלת תקרת שכר, שתחייב מועדונים להוציא לא יותר מ-60% מההכנסות שלהם על משכורות שחקנים. תקרה זו נהוגה כיום בליגה 4 של "הפוטבול ליג", והמטרה היא להכניס אותה גם לליגה 3.