עכשיו זה רשמי: בובת הבראץ אינה חיקוי של ברבי

ביהמ"ש בארה"ב קבע כי יצרנית בובת הבראץ MGA לא גנבה את הרעיון מיצרנית בובת הברבי מאטל ■ כמו כן, נקבע כי מאטל תפצה את MGA ב-88.4 מיליון דולר בגין גניבת סודות מסחריים

חברת MGA תפוצה בסכום של 88.4 מיליון דולר על-ידי חברת Mattel - כך קבע בית משפט בארה"ב, שפסק כי MGA לא גנבה את הרעיון לבובת הבראץ מבובת הברבי, אותה מייצרת מאטל מזה שנים.

כמו כן, חבר המושבעים בקליפורניה מצא את מאטל אשמה בגניבת סודות מסחריים מוגנים של MGA, על-ידי שליחה מכוונת של נציגים אשר השתמשו בזהויות מזויפות כדי להיכנס לחדר התצוגה של MGA בירידים.

חבר המושבעים דחה את טענות מאטל כי MGA גנבו את סודות המסחריים של החברה בשנת 2000, כאשר MGA חתמה על הסכם עם מעצב, אשר לטענתה של מאטל עבר עבורה באותו זמן והגה את הרעיון לבובת הבראץ.

חבר המושבעים גם שלל את הטענות כי מכירת הבובות החל מ-2001 מהווה הפרה של זכויות יוצרים על ליין בובות הברבי של מאטל.

מצד שני, המושבעים פסקו כי מאטל תפוצה בסכום של 10,000 דולר במסגרת טענותיה על פגיעתה של MGA בחוזה העבודה של מאטל עם המעצב עימו עבדה לכאורה.

נזכיר כי ההליכים המשפטיים בין מאטל ו-MGA החלו על רקע טענתה של הראשונה, כי המעצב קרטר ברייאנט תכנן את מרבית הסקיצות המרכזיות לבובת הבראץ בעודו הועסק באופן רשמי על-ידי מאטל כמעצב.

עורכי הדין של MGA ידעו להציג ריאיות כי את הסקיצות לבובה שכבשה את לבבות הילדים בשנות ה-2000 הכין ברייאנט בשנת 1998, בזמן הפסקה רשמית שלקח מעבודתו במאטל.

סכום הפיצויים הכולל שפסק חבר המושבעים, בסך 88.4 מיליון דולר, נגזר משקלול של 26 מקרים של גניבת סודות מסחריים של MGA על-ידי מאטל, כאשר בית המשפט גזר פיצוי של 3.4 מיליון דולר על כל גניבה.