פחות כסף לכדורגל (ויותר כדורגל ב-Sky)

הרשת תשלם 65 מיליון ליש"ט לעונה עבור זכויות השידור בבריטניה של ליגות הכדורגל הנמוכות; מדובר על ירידה של 26% לעומת החוזה הנוכחי, עליו חתומה ה-BBC

ה"פוטבול ליג", הארגון שמאגד תחתיו את ליגות הכדורגל 2-5 בחשיבותן באנגליה, חתם על הסכם שידורים חדש ל-3 שנים, שייכנס לתוקף החל מעונת 2012/13.

רשת Sky תשלם 195 מיליון ליש"ט עבור שידור 75 משחקים מהליגות הנ"ל בכל עונה, משחקי הפלייאוף של הליגות האלו, וכמו כן 15 משחקים מגביע הליגה האנגלי. המשמעות היא ש-Sky תשלם מדי עונה 65 מיליון ליש"ט, עבור זכויות שלפי ההסכם הנוכחי שוות 88 מיליון ליש"ט בעונה (מוחזקות על-ידי BBC).

בעקבות החוזה החדש, 72 מועדוני ה"פוטבול ליג" יאלצו לספוג ירידה בהכנסות שלהם. יחד עם זאת, הנהלת ה"פוטבול ליג" הבהירה ש-82% מהשחקנים מסיימים את החוזים שלהם עד תחילת עונת 2012/13, מה שיאפשר לקבוצות להתארגן בהתאם ולהפחית עד אז את רמת המשכורות.

הסיבה העיקרית לירידה בשווי הזכויות הוא חוסר הרצון של BBC להשתתף הפעם במכרז השידורים, מה שהותיר את Sky לבדה במערכה. Sky ממשיכה בכך להגדיל את נתח שידורי הכדורגל המקומיים שלה: הרשת, שבבעלותו של רופרט מרדוק, מעבירה מדי עונה 92 משחקים מהפרמיירליג בשידור חי.