טייסי אל-על מסרבים להיבחן באנגלית; הטיסות ישובשו?

אל-על: אם הטייסים לא יעברו את המבחן עד 5 במארס, כמתחייב מארגון התעופה האזרחית הבינלאומי, "עלולה להיפגע אפשרות קיום טיסות בינלאומיות של החברה"

יממה בלבד לאחר שרשות שדות התעופה הודיעה בגאווה כי פקחי הטיסה בישראל יעברו את הבחינות באנגלית, כחלק מדרישות הבטיחות בתחום התעופה, מודיעה אל-על לבורסה כי טייסיה נכון לרגע זה אינם צפויים לעבור את המבחנים הנדרשים, צעד שלו עשויות להיות השפעות על יכולתה של החברה לעמוד בלוח הטיסות שלה.

בהודעת החברה נכתב היום (ד') כי איגוד הטייסים הישראלים, בו חברים טייסים מכל החברות לרבות טייסי החברה, הודיע כי הנחה את הטייסים שלא לגשת לבחינה - כחלק ממחלוקות בינו לבין רשות התעופה האזרחית.

"מנכ"ל החברה פנה לטייסי החברה בקריאה להיבחן מיידית על מנת לעמוד בדרישות הדין ובמועדים הנזכרים לעיל, אולם נכון למועד הדיווח לא השתנתה עמדת האיגוד", נכתב בהודעה.

מאל-על נמסר כי אם הטייסים לא יעברו את המבחן עד ה-5 במארס, כמתחייב מארגון התעופה האזרחית הבינלאומי, "עלולה להיפגע אפשרות קיום טיסות בינלאומיות של החברה, בשל היעדר טייסים בעלי רישיונות מתאימים".

מבחני ההערכה באנגלית הם חלק מתקנות הבטיחות המחייבות של הארגונים הבינלאומיים ומהוות תנאי בסיסי להארכת תוקף רישיון טיס בינ"ל לטייסים.