ריקול התלת-אופנים הגדול: 11 מיליון מוצרי פישר פרייס יוחזרו

החברה קראה להחזרתם של 7.15 מיליון תלת-אופנים שנמכרו ברחבי אמריקה בין ינואר 1997 ועד ספטמבר 2010 ■ מטאל צופה כי הריקול יביא לפגיעה של סנט בודד ברווחי השנה

יצרנית הצעצועים האמריקנית והחברה-הבת של מאטל , חברת פישר פרייס, הודיעה היום כי היא קוראת לצרכנים להחזיר לחברה כ-11 מיליון צעצועים מכ-50 סוגים שונים, בהם גם תלת-אופנים וכיסאות מוגבהים, על רקע דיווחים על פציעות כתוצאה משימוש בהם.

מדובר בעוד ריקול משמעותי ליצרנית הצעצועים הגדולה בעולם, לאחר שבקיץ 2007 נדרשה לבצע ריקול ל-21 מיליון צעצועים בשל חשש לפגיעה בבריאות בגלל עופרת בצבע בו היו צבועים הצעצועים. הריקול הנוכחי יבוצע בשעה שיצרנית הצעצועים מתכוננת לעונת החגים הנחשבת לעונה החזקה שלה בשנה.

פישר פרייס מבצעת את הקריאה להחזרת מיליוני הצעצועים לתינוקות ומתבגרים, לאחר שהמועצה לבטיחות המוצר זיהתה בהם סיכונים בטיחותיים חמורים. החברה בשיתוף עם המועצה האמריקנית והקנדית הודיעו על קריאה להחזרתם של 7.15 מיליון תלת -אופנים של פישר פרייס. מדובר על תלת אופנים שנמכרו ברחבי אמריקה בין ינואר 1997 ועד ספטמבר 2010. המועצה לבטיחות מסרה כי החברה היתה מודעת ל-10 מקרים שהסתיימו בפציעה בשל מפתח פלסטי בולט.

בנוסף בעליהם של כמיליון כיסאות גבוהים, אשר נמכרו תחת ההבטחה להיותם עומדים בתקנים בריאותיים וקלים לניקוי נקראו להשיבם ליצרנית. המועצה המפקחת על בטיחות המוצרים קבעה כי ילדים עלולים ליפול מהכיסא במידה והם נוטים אחורה, מה שעלול להסתיים בפציעה. דווח על 14 פציעות כתוצאה מימוש בכיסאות אלו, מהם 7 שהסתיימו בתפרים. מוצרים נוספים כוללים 2.93 מיליון צעצועים לתינוקות ובהם גם משטחי משחק.

מטאל העריכה כי הרקול יביא לפגיעה של סנט אחד למניה ברווחיה. בשנת 2010 הערכות האנליסטים הם כי רווחי החברה יעלו ל-1.8 דולר למניה לעומת 1.45 דולר למניה ב-2009. מניות החברה עלו השנה ב-16% לעומת מדד ה-S&P 500 שעלה בכ-2%.